Igen. Palimadár vagyok, akit palira vettek és madárnak néztek. Devizaadós. Uram, add meg a nyugalmat, hogy beletörődhessek a megváltoztathatatlanba! Uram add meg az erőt, hogy megváltoztathassam, ami szükséges és elégséges! Egyben Uram add meg a bölcsességet, hogy az iménti két dolog között különbséget tehessek. Mert nékünk Szentatyám nagy erőt ád, hogy nem tudjuk pontosan mit is akarunk, ezáltal a szándékok bizonytalanságából a cselekvés bámulatos szabadsága fakad.
2011. szeptember 24., szombat
2011. szeptember 23., péntek
Ez vagy valami, vagy megy valahova
Bizony, ez a devizaelszámolású kölcsönszerződés egy világcsodája, vagy valami, vagy megy valahova. És ami körülötte kialakult? A legkínosabb ugye, hogy mi akik ilyet kötöttünk csak bámulunk, hogy emelkednek a havi törlesztő részletek, amelyeket fizetünk ( vagy már nem tudjuk) és közben szépen hízik a tartozásunk is. Erre mondják pestiesen, hogy ilyen nincs és mégis van. És ami még körülötte van? Hát ezt egy természeti katasztrófának állítják be, mintha nem lehetne azt a mocskos szerződést forintosítani és visszaállítani az eredeti, törleszthető formára. Mindenki alkuldozik a fejünk felett a mi bőrünkre. A francba is! Ezzel sok szélhámossal akik körül vesznek itt minket és szedik el a pénzünket!
Rájöttem. Ez nem más mint az EU jogrendszer egy csődje. Ez egy olyan jogrendszer, amiben előfordulhat az, hogy az EU polgárok kölcsönszerződést vesznek fel, melynek aztán a törlesztő részletei az eredeti feltételektől eltérően egyszer csak durván elkezdenek emelkedni, ráadásul úgy hogy a kölcsönigénylőnek még nő a tartozása. Ez pedig tart mindaddig, amíg az adós már képtelen a havi törlesztést is, mire végrehajtásra adják ki a fedezetet, majd mikor azt is elvették még a fedezettel azonos behajtható adósságot vernek rá. 
Emberek! Itt embereket rabolnak ki! Embereket lakoltatnak ki! Embereket hajszolnak a betegségekbe, az öngyilkosságba. Embereket hajtanak bele a fekete gazdaságba, embereket hajtanak ki az országból. 
Közben a tömegkommunikációban megy a politikai halandzsa. 
Emberek! Milyen országban élünk? 
2011. szeptember 22., csütörtök
2011. szeptember 20., kedd
Ez így esett
Aranyos volt Ádi unokám. Pénteken békésen bringázunk lent az udvaron. Tesszük köreinket, én megyek elől. Egyszer csak hallom Ádi sikolyos ordítását. Áll belém az ütő és fordulok arra. A gyerek a betonfal alatt az eldőlt bringán ül és küzd a fenrtől rálógó tüskés bokorágakkal. Azonnal látszik nem tudta bevenni a kanyart, mert felgyorsított és falnak ütközött. Lépek át a HAUSER bringámon és rohanok érte. Két lépést. Mert a harmadikra - mivel nem tudok szaladni - hosszában elvágódom a betonon. Elfelejtettem indulatomban hogy szívbeteg vagyok. Jobb térddel és kézzel tompítok. Nyüszítek, mint a fába szorolt féreg. Arra gondolok, hogy ha valaki ezt fentről az ház ablakaiból videóra vette volna, helye lenne az interneten, hogy ... És mit szól Karcsi bácsi ha látja, akinek talán egy éve a lépcső alján az ajtaja előtt egy vaslétrán hasalva köszöntem fel: Csóklom Karcsi bá'. Igaz ötvehét éves vagyok, ám Karcsi bá' meg nyolcvan feletti. 
Nehezen tápászkodom fel két lábra, mert a default krónikus bal vállfájdalmam mellé, a jobb váll és a jobb csukló fájdalma is társul. Bizony nem lehetett egyszerű régen sem a két lábra állás bizonyos körülmények között. Erős nyüszítéssel sántikálok, a férfi zokogás még nem vesz rajtam erőt. Kisebb a fájdalom. Tudok menni, Ádikámhoz. A síró kis versenyzőmet magamhoz ölelem és szugerálom, elmúlik a fájás, elmúlik a fájás. Kérdem van-e újabb sebe, mert az imént mikor fociztunk, akkor odatette magát a betonra, fenékkel a labdán, kézzel tompítva, ám vérző seb az nem volt. Ügyes esés volt. Mutatja nincs. Ém mutatom, hogy egyszerre a papi két nagy véres horzsolást a jobb térden, a jobb kézen meg három kisebbet egy akcióból begyűjtött. Ádi sírós hangon közli: Papi. Nekem elég volt már ennyi seb. Egyetértünk és felsántikálunk Mamihoz és Zsófihoz a lakásba.
Nehezen tápászkodom fel két lábra, mert a default krónikus bal vállfájdalmam mellé, a jobb váll és a jobb csukló fájdalma is társul. Bizony nem lehetett egyszerű régen sem a két lábra állás bizonyos körülmények között. Erős nyüszítéssel sántikálok, a férfi zokogás még nem vesz rajtam erőt. Kisebb a fájdalom. Tudok menni, Ádikámhoz. A síró kis versenyzőmet magamhoz ölelem és szugerálom, elmúlik a fájás, elmúlik a fájás. Kérdem van-e újabb sebe, mert az imént mikor fociztunk, akkor odatette magát a betonra, fenékkel a labdán, kézzel tompítva, ám vérző seb az nem volt. Ügyes esés volt. Mutatja nincs. Ém mutatom, hogy egyszerre a papi két nagy véres horzsolást a jobb térden, a jobb kézen meg három kisebbet egy akcióból begyűjtött. Ádi sírós hangon közli: Papi. Nekem elég volt már ennyi seb. Egyetértünk és felsántikálunk Mamihoz és Zsófihoz a lakásba.
Aranyalma999: Fehér ló
aranyalma999 - eleink misztikus világát - a legendákat kelti életre a művészettörténet eszköztárával. Eleink képes beszédei, üzenetei szólalnak meg összeállításaiban. 
Fészekrakó: Feljelentés
Újra itt a Fészekrakó Program, de már feljelentés formájában. Többek között ez is egyike a Gyurcsány éra  - a Nyolc Év - hatalmas osztogatásainak állami kezeségvállalás mellett. Már 2005-ben többen megállapítottuk hogy a kedvezményes ingatlanfedezetű hitelek 97 %-a olyan területeire ment az országnak, ahol nem - vagy csak alig-alig - volt ingatlanforgalom. A "piaci fedezet" tehát annyit ért már akkor, mint fűbe simuló kutyagumin a hajnali friss harmat.  Budapestre és a Központi régióra ahol működő ingatlanpiac volt - akkori statisztikák szerint - a hitelkihelyezések 3 %-a esett. Ekkor írta beszámolóit Pali Madár ingatlanszagértő immaginárius unokaöccsének spéci linknaplójában.  Íme Dr. Lehmann György a feljelentéseiről elhíresült devizaadós-mentők egyike nyilvánosságra hozott feljelentése, ami az interneten kering:
Legfőbb Ügyész Úrnak
                                              
Legfőbb Ügyész Úrnak
B u d a p e s t  
Tisztelt Legfőbb Ügyész  Úr!
Hazánkon kívüli  országokban a bankok köztudottan közel  sem éltek vissza az egyoldalú szerződésmódosítási jogukkal olyan mértékben a  devizaalapú kölcsönszerződésekkel kapcsolatosan, mint ahogy hazánkban tették.  
Ennek okait kutatva, az ide  mellékelt, „Hitelintézeti adatok a fészekrakó program elemeiről”  elnevezésű kimutatásnak alábbi, 2005. május-júniusi adataiból  ismertetek:
Fiatalok állami kezességes  kölcsönei
(4/2005. (I.12.) Korm.  rendelet)
Érdeklődők száma (Db)  / Befogadott  kölcsön kérelmek száma (db)  / Befogadott kölcsön kérelmek összege (millió forint)  / Megkötött  szerz.  száma (db) /Megkötött szerz. összege (millió forint)
Erste Bank Hungary    58500                    56                           95,0                         495                       2930,0
FHB Jelzálogbank       9606                      390                         855,0                       126                       226,0
Keresk. és  Hitelb.       1600                       263                       1670,0                     102                       667,0
OTP Keresk. Bank      15000                    2841                      14037,0                   2472                     12244,0
Raiffeisen  Bank         1800                       137                         769,0                     29                         187,0
---------------------------------
A  fenti adatok közül az ERSTE Bank Hungary Rt. adatainál látható az, hogy  2005. május- júniusi adatok szerint úgy kötöttek meg 495 db. szerződést 2  milliárd 930 millió Ft. összegben állami kezességvállalással, hogy közben  mindösszesen 56 kérelmet fogadtak be a kölcsönszerződés  megkötéséhez.
A május-júniusi adatokra  tekintettel elvileg az is elképzelhető, hogy az előző hónapokban előkészített  szerződések mennyisége okozta azt, hogy alig 11 %-a a befogadott kérelmek száma  a megkötött  szerződések számához képest, de mivel néhány hónapos  jogszabálynak alkalmazása utáni állapotot vizsgálok, ez az elképzelés helytelen.  
A helyes következtetés  pedig előttem kétséget kizáróan az, hogy a megkötött szerződések több mint 80  %-a, több mint 400 db. szerződés állami kezességvállalással nem a befogadott  kölcsönkérelmek alapján köttetett, hanem más módon.  
---------------------------------
A  többi 4 banknak adatait vizsgálva az is feltűnik, hogy az OTP kivételével  valamennyinél jelentősen kevesebb szerződést kötöttek, mint amennyi  kölcsönkérelmet befogadtak, százalékos mértékben kifejezve 32 %, 38 %, 21 %-a a  megkötött szerződések száma a befogadott kölcsönkérelmek számának.  
Kivéve az OTP-t, ahol ez az  arány 87 %-ra adódik. 
Amennyiben a többi bank adataiból kiindulva akár 40 %-ra  is adódik ez az arány ténylegesen az OTP-nél is, akkor megállapítható az,  hogy csak ugy jöhetett létre ez a 87 %-os arány, hogy az OTP-nél 1335 db. olyan  szerződést is kötöttek állami kezességvállalással, melyek nem a befogadott  kölcsönkérelmek alapján jöttek létre. 
Ugyanebben az időszakban –  2005. évben – a devizaalapú kölcsönszerződések kamatszámításánál meghatározó  svájci bank alapkamata 1 %-os érték alá csökkent, és mivel 1 %-os kamatszint  változás a törlesztőrészletek változására 7-10 %-os árfolyamváltozással  egyenértékű, a bankok a devizaalapú kölcsönszerződések kamatát a svájci frank  kamatának csökkenése ellenére jelentősen emelték indokolatlanul.  
Ettől kezdve pedig  egyértelműen azért, mert semmiféle következménye nem lett a bankokat ellenőrző  szervezeteknél az adósokat károsító jogtalan és törvénytelen kamatemelésnek, a  devizalapu kölcsönt nyújtó bankok folyamatosan és immár minden tekintetben  jogtalanul és törvénysértően jártak el a törlesztőrészletek egyoldalú  meghatározása során. Olyan mértékben, hogy az Állampolgári Jogok Biztosa OBH  2958/2006. számú jelentésében 2007. augusztus 21-én az OTP tevékenységével  kapcsolatosan már kénytelen volt az alábbi megállapításokat is  tenni:
„Az üzletszabályzat  előzőekben idézett rendelkezése lényegét tekintve az ügyfél számára  ellenőrizhetetlen és nyomon követhetetlen felhatalmazást ad a hitelező banknak a  szerződés módosítására, mivel a  bankon kívül senki nem tudja ellenőrizni, hogy a lakossági hitelek kockázati  tényezői miként alakulnak, illetve a bank forrás-, valamint hitelszámla-vezetési  költségei miként változnak. A szerződésmódosítással kapcsolatban közokiratba  foglalt hitelszerződések is pusztán arra vonatkozó rendelkezést tartalmaznak,  hogy a bank megváltoztathatja a kamat és a kezelési költség mértékét, és ezt a  hatályba lépés előtt 15 nappal köteles hirdetményben közzétenni. A bank az  ügyfeleknek küldött, a kezelési költség megváltoztatásáról szóló levelében még  utalásszerűen sem jelölte meg az egyébként jelentős összegű költségnövelés  okát.
Ez a bank részéről  egyoldalú, az ügyfelek számára átláthatatlan és egyúttal jelentősen hátrányos  szerződésmódosítási eljárás alkalmas annak megállapítására, hogy a bank  szerződéses gyakorlata a jogszabályi rendelkezéseket tartalmilag kijátszva  tisztességtelenül befolyásolja a bank ügyfeleinek szerződéskötési szándékát, és  ezáltal a jogállamiság elvéből következő jogbiztonság követelménye sérelmét  okozza. A tisztességtelenség két fogalmi elemet feltételez: a jóhiszeműség  sérelmét és a felek jogaiban, illetve kötelezettségeiben bekövetkező jelentős  egyensúlytalanságot. A vizsgált esetekben mindkettő  megállapítható. 
A felek helyzetében a jelentős  egyensúlytalanság egyértelműen következik a bank által alkalmazott általános  szerződési feltételek keretében „diktált”  rendelkezésekből.
Sérült a jóhiszeműség és  vele a tisztesség, valamint az együttműködési kötelezettség elve azzal, hogy a  bank nemhogy valós és okszerű tájékoztatást nem adott az ügyfeleknek a  költségnövelés okairól, hanem ezen okokról semmilyen tájékoztatást sem  adott. A jóhiszeműség és tisztesség  elve általános, valamennyi magánjogi jogviszonyra kiterjedő, objektív tartalmú  zsinórmérték. A jóhiszeműség és tisztesség elve a személyek – a szóban forgó  ügyekben mind a bank, mind az ügyfelek –magatartására etikai mércét állapít meg,  és általános elvként az adott helyzetben általában elvárható magatartás  tanúsítását kívánja meg. Az együttműködési kötelezettség körébe tartozik – a  kialakult bírói gyakorlat szerint – a jogszabályban direkt módon elő nem írt  közlési és tájékoztatási kötelezettség is. Álláspontom szerint egy hitelezési  tevékenységet üzletszerűen folytató pénzügyi intézménytől elvárható, hogy  amennyiben az általa kötött szerződésekben kiköti az egyoldalú  szerződésmódosítás lehetőségét, akkor – amennyiben ilyen szerződésmódosításra  sor kerül – a jóhiszeműség és tisztesség, valamint az együttműködési  kötelezettség általános elvének megfelelően adjon érdemi és okszerű  indokolást a szerződésmódosítás  okairól.
Mindemellett  fontosnak tartom kiemelni azt is, hogy a bank által a panaszosoknak adott  tájékoztatásokból sem derült ki az általam kívánatosnak tartott valós indok és  az okszerűség. A bank vezérigazgató-helyettese levelében arról tájékoztatta az  országgyűlési biztos helyettesét, hogy „Annak érdekében, hogy az ügyfelek  részére minél kedvezőbb kondícióval nyújtott hiteleket kínálhasson, a Bank sok  esetben a rendeletben rögzített feltételeknél jóval kedvezőbben kínálta  termékeit. … 
A kezelési költség  maximum-összegének bevezetésére annak idején azért került sor, hogy az ügyfelek  kedvezőbb feltételekkel juthassanak hitelhez, mivel az OTP még a kormányrendelet  által előírt, maximálisan engedélyezett és már eleve kedvezményesen  megállapított hiteldíj-mértéken túl is kedvezményt kívánt adni az ügyfelek  részére.” A banknak tehát kifejezett üzletpolitikai döntése – mondhatjuk úgy is,  hogy akciós ajánlata – volt a kezelési költség maximum-összegének bevezetése. A  bank a költség-maximum későbbi eltörlésének okaként új szolgáltatások  bevezetését, a lakáshitelek számlavezetésének központosítását, automata szoft  behajtás bevezetését, beszedési tevékenységének korszerűsítését jelölte meg,  amelyek a bank szerint javították a szolgáltatás színvonalát, de egyben  pótlólagos költséget is jelentett. Álláspontom szerint azonban mindezek  nincsenek közvetlen összefüggésben az üzletszabályzat korábban idézett 5.2  pontjában meghatározott okokkal, így a bankközi hitelkamatok, a fogyasztói  árindex, a jegybanki alapkamat, az állampapírok hozama, a lakossági hitelek  kockázati tényezőinek alakulásával, és/vagy a Hitelezők forrás-, valamint  hitelszámla-vezetési költségének  változásával. 
Nem szabad elfeledkezni arról  sem, hogy a bank által hivatkozott indokok, így a számlavezetés központosítása,  a beszedési tevékenység korszerűsítése, stb. egyrészt nem ad hoc döntések, hanem  a bank számára előre láthatóak voltak, másrészt nyilvánvalóan saját belső  döntéstől függtek. A Ptk. alapelvi szinten rögzíti, hogy saját felróható  magatartására előnyök szerzése végett senki sem hivatkozhat. Ha a bank saját  magának költségeket okoz, az nem jelentheti automatikusan azt, hogy ezen  többletköltségeket szinte automatikusan – az egyoldalú szerződésmódosítás  tévesen felfogott jogával élve – az ügyfelekre átterhelheti. A Ptk. tiltja –  szintén alapelvi szinten – a joggal való visszaélést. A Ptk. joggal való  visszaélésnek tekinti a jog gyakorlását, ha az a személyek zaklatására, jogaik  és törvényes érdekeik csorbítására vagy illetéktelen előnyök szerzésére vezetne.  Álláspontom szerint a bank illetéktelen előnyöket szerzett a panaszosokkal  szemben azzal, hogy akként módosította egyoldalúan a szerződéseket, hogy  saját üzletszabályzatának rendelkezéseit sem vette figyelembe, mivel az abban  meghatározott szerződésmódosítási okoktól eltérő indokokra hivatkozva törölte el  a költségmaximumot, ráadásul ezen indokait az ügyfelekkel nem is  közölte.
Vizsgálatom során nem  sikerült olyan érdemi és valós okokat feltárni, amelyek alapján a bank  megváltoztathatta volna a kezelési költség maximumra vonatkozó szerződési  feltételeket. Azzal, hogy a bank ennek ellenére eltörölte a kezelési költség  maximumát a jogállamiság elvéből következő jogbiztonság követelményének,  valamint a szerződési szabadság elvének sérelmét  okozta.
Fontosnak tartom megemlíteni azt is, hogy a bank által  alkalmazott szerződési feltételek elvileg lehetőséget biztosítanak arra is, hogy  a bank például a lakossági hitelek kockázati tényezőinek kedvezőtlen  alakulására, vagy hitelszámla-vezetési költségeinek megnövekedésére hivatkozva  az éves hiteldíjat a kezdeti mértékhez képest – formálisan ugyan jogszerűen –  irreális magasra emelje. E banki gyakorlat pedig alkalmas arra, hogy az állami  kamattámogatásban részesülő lakáshiteleket felvevő ügyfelek elveszítsék a  kamattámogatásból fakadó előnyöket.” 
Majd ennek a 2007. évben  Állampolgári Jogok Biztosa által leírt állapotnak folytatása után jutottunk el  oda a mostani időszakra, hogy a bankoknak károkozással járó tevékenysége az  adósok számára ezermilliárd nagyságú károkozáshoz  vezetett.
Annak is eredményeként,  hogy mindazok a szervezetek, melyeknek törvényben meghatározott feladatuk lett  volna ellenőrizni és akadályozni ezt a károkozási tevékenységet csupán  formálisan végezték el feladatukat, ténylegesen pedig a törvényi lehetőségeik  alkalmazásának mellőzésével segítették a bankokat törvénytelen eljárásukban.  
--------------------------------
Visszatérve az ERSTE Bank és OTP Kereskedelmi Bank olyan  szerződéseire, melyeket a befogadott kölcsönkérelmektől függetlenül a  „Fiatalok állami kezességes kölcsönei” nevű 4/2005. (I.12.)  Korm. rend. Alapján kötöttek meg, e jogszabály többek között a következőket  is tartalmazza:
Az  állami  kezesség  feltételei
1. § (1)  Az állam a mindenkori éves költségvetési törvényben, valamint e rendeletben  foglalt feltételek teljesülése esetén készfizető kezességet vállal a központi  költségvetés terhére a lakáscélú ingatlan építéséhez, vásárlásához  hitelintézettől igényelt kölcsön összegének a hitel fedezetéül szolgáló, a  hitelcél szerinti lakásingatlan hitelbiztosítéki értékének 60%-át meghaladó  részére, legfeljebb e hitelbiztosítéki érték 100%-áig (a továbbiakban: garantált  hitelrész). Az állami kezességvállalás mértéke a garantált hitelrész és az erre  felszámított kamat és kezelési költség 100%-a.
(2) Az állami  kezességvállalással biztosított hitelt házastársak, élettársak, valamint  gyermeket nevelő egyedülálló személyek vehetik igénybe,  ha:
a) a  hitelkérelem benyújtásakor a házastársak vagy az élettársak egyike sem töltötte  be a 35. életévét, illetve a gyermeket nevelő egyedülálló személy nem töltötte  be a 35. életévét,
b)  megfelelnek a lakáscélú állami támogatásokról szóló 12/2001.  (I. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 2. §-ának (2)-(4) bekezdésében,  valamint 12. §-a (1) bekezdésének b) és e) pontjában meghatározott  feltételeknek,
c) a  házastársak vagy az élettársak legalább egyike, illetve a gyermeket nevelő  egyedülálló személy az R. 1. §-a (4) bekezdésének 7. pontjában meghatározott  támogatott személy,
A  kezesség érvényesítése
7. § (1)  Az adós nem teljesítése esetén a hitelintézet a hitel felmondását megelőzően  belső szabályai szerint felszólítja az adóst a tartozás  rendezésére.
(2) Amennyiben az állami kezességvállalással érintett  hitelszerződés felmondásra kerül, vagy a véglejáratkor a kölcsönt az adós még  nem fizette teljesen vissza, a hitelintézet a hitelszerződés lejáratát, illetve  - amennyiben az korábbi - annak felmondását követő 180 naptári napon belül  érvényesítheti az állami kezességvállalásból eredő jogait az állami  adóhatóságnál. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A  hitelintézet az állami kezesség beváltását az adóhatóságnál kezdeményezheti a  melléklet szerinti igénylőlap felhasználásával a 10032000-01907003 APEH Állami  kezesség beváltás folyósítási számla ellenében.
(3) Deviza alapú hitelek esetében az állami  kezességvállalással érintett követelés forint ellenértékét a devizában  meghatározott követelésnek a kezességvállalás érvényesítésének napján érvényes,  a hitelintézet által alkalmazott deviza-eladási árfolyam alapján kell  meghatározni.
(4) Az állami kezesség  beváltásánál az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal az adózás rendjéről szóló  2003. évi XCII. törvény szerint jár el. A beváltás iránti kérelmet elutasítja,  ha a hitelintézet eljárása a kölcsönnyújtásnál nem felelt meg e rendeletben  meghatározott feltételeknek.
(5) A beváltott kezesség -  figyelemmel a Magyar Köztársaság 2005. évi költségvetéséről szóló 2004. évi  CXXXV. törvény 44. §-ának (4) bekezdésére - a hitelfelvevő állammal szembeni  kötelezettségévé válik.
(6) Az érvényesített  kezességekről az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal a Magyar Államkincstárt  félévente tájékoztatja.
A kivastagított szövegrész  alapján megállapítható az, hogy ez a törvény a devizaalapú hitelekre testre  szabott olyan lehetőség volt az adósok számára, hogy a kölcsön visszafizetésének  biztosítását szolgáló minden egyéb biztosíték nélkül ugy vehettek fel kölcsönt,  hogy az esetben, amennyiben a kölcsön bedőlt, vagy egyszerűen nem volt kedve az  adósnak fizetni „a kölcsönt az adós még nem fizette teljesen  vissza” szóhasználattal, akkor az adóhatóságtól a bank a követelését  egyszerűen beszedte. 
Tehát egy ilyen fajta  szerződéssel kapcsolatosan állapítható meg az, hogy az ERSTE Bank összesen 56  befogadott kölcsönkérelem mellett 2005. május-júniusi hónapokban 2 milliárd 930  millió forint összegben 495 kölcsönszerződést kötött meg, míg az OTP Bank a  fentiekben írt adatok alapján valószínűsíthetően legalább 1335. db. szerződést  kötött befogadott kölcsönkérelem nélkül. 
Majd a devizaalapú  kölcsönszerződéseknél ezt követően néhány hónappal az adósok számára a bankoknál  elszabadult a pokol. Előbb kamatemelés formájában, majd minden más lehetőségre  is kiterjedően. És tart a mai napig.
-------------------------------
Egyik  valószínű választ megkaptuk fenti tényállás alapján arra, hogy miért kizárólag  Magyarországon merték mindazt a törvénytelenséget megtenni a bankok a  szerződésmegkötéstől kezdődően a törlesztőrészletnek meghatározásáig és egyéb  vonatkozásban is (pl: végrehajtás körülményei).
Azért, mert meggyőződésem  szerint egyetlen európai országban nem született olyan kormányrendelet azt  követően, hogy már az állami támogatású lakáskölcsönök finanszírozása is  elnehezült, hogy az állami pénzből, az adóbevételből biztosítsanak fedezetet  olyan banki szerződésekhez is, melyeket tömegével nem befogadott kölcsönkérelem  alapján juttattak meghatározott személyeknek. 
Csak Magyarországon volt ez  lehetséges. 
Zsarolható állapotba  kerültek szerintem azoknak az állami szervezeteknek hivatalnokai melyeknek  feladatuk lett volna a banki tisztességtelen magatartást akadályozni. A bankok  által kellett arra számítaniuk, hogy feladatuk ellátása esetén az a több ezer,  egyenlőre előttem ismeretlen adós számára kellemetlenséget okozhatnak bankok  akkor, ha „A fiatalok állami kezességes kölcsönei” című  kölcsönszerződés körülményeit feltárják. 
Vagy egy közönséges háláról  van mindösszesen szó azáltal, hogy mivel a bankok a befogadott kölcsönkérelmek  nélkül is hajlandóak voltak adóforintok által biztosított kölcsönszerződést  kötni akár devizalapu kölcsönszerződések által is néhány ezer emberrel, ezért  hálából a bankok ellenőrzésével megbízott szervezetek pedig nem szóltak bele a  bankoknak adósokkal szembeni magatartásába. 
Szerintem csak így volt  lehetséges a jelenlegi állapotot elérni hazánkban.  
------------------------------
Tekintettel arra, hogy a  bankok magatartását a csalás törvényi tényállásába illesztve korábban már csalás  alapos gyanúja miatt feljelentéssel éltem, 
fentiekre tekintettel  ismeretlen személyek ellen a csalás bűncselekményének bűnsegédként  (pszichikai bűnsegéd) történő elkövetésének alapos gyanúja miatt ismét  
f e l  j e l e n t é s s e l 
élek és kérem T. Legfőbb  Ügyész Urat, hogy a nyomozást, a büntető eljárás lefolytatását rendelje  el.
Siófokon 2011. szeptember  19. napján. 
                                                                                                           Tisztelettel:
                                                                        Dr. Léhmann György Siófok Szűcs u. 1. sz. a. lakos  feljelentő
2011. szeptember 19., hétfő
Reszakralizáció: Csíksomlyó szerepe a magyar-magyar kapcsolatokban
Széchenyi István szállóigévé lett mondata: „Nyelvében él a nemzet”. Napjainkban a következőképpen mondhatnánk ezt: nyelvében (1), szimbólumaiban (2), hagyományőrzésében (3) és kapcsolataiban (4) él a nemzet. Az utóbbi, ritkán emlegetett faktort szeretném a továbbiakban kifejteni. Ebben kristályosodik ki Csíksomlyó szerepe: a magyar-magyar kapcsolatban, vagyis az „itthon” és „otthon” dialektikájában.
A kapcsolat nem más, mint motiváló erők interakciója. Idézném Marcus Aurelius manapság is aktuális gondolatát: „Amire az ember gondol, az meghatározza a gondolkodásmódját, mert a képzetek mintegy átitatják a lelket... Minden egyes lény arra tör, aminek a kedvéért megalkották. Amire pedig tör, abban a célja. Ahol a célja, ott a haszna és a java. Az értelmes lény java a közösség. Mert hogy mi közösségre születtünk, az régen bebizonyított tétel”.
Miért fontos évezredekkel visszamenni a történelemben, mielőtt Csíksomlyó jelenlegi helyzetét és fontosságát értelmeznénk?
Nem állunk a helyzet magaslatán. 
Mondhatnánk úgy is, hogy a közelmúlt évtizedei komoly létroncsolást végeztek társadalmunkban. A létroncsolás az elmúlt húsz esztendőben nem állt le, hanem egészen más ideológia máza alatt folytatódott. Fogalmazhatnám úgy is erdélyi magyarként, hogy a kommunizmus támadása értékeink ellen még nem ért véget.
Bevezetőként a 2011-es magyar alaptörvény preambulumát idézem: „...Valljuk, hogy a huszadik század erkölcsi megrendüléshez vezető évtizedei után múlhatatlanul szükségünk van a lelki és szellemi megújulásra. Bízunk a közösen alakított jövőben, a fiatal nemzedékek elhivatottságában. Hisszük, hogy gyermekeink és unokáink tehetségükkel, kitartásukkal és lelkierejükkel ismét naggyá teszik Magyarországot. Alaptörvényünk jogrendünk alapja: szerződés a múlt, a jelen és a jövő magyarjai között...”
A MÚLT – JELEN – JÖVŐ idősáv olyan fontos része az életünknek, melyre fokozottan kell odafigyelnünk. Az „IDŐ” nagy kincs, de nem az amerikai értelemben („Time is money”). A múlt ismerete (folyamatok elemzése és megértése), a jelen aktív megélése (fontos döntések megtétele) valamint a jövő megálmodása és tervezése adja meg keresztény életünk pozitív tartalmát. Ha van például egy autónk, amellyel a sötétben vagy ködben gyorsan száguldunk, szükséges, hogy felkapcsoljuk a reflektorokat, mert ellenkező esetben nem tudjuk előre észrevenni a kanyarokat vagy az esetleges egyéb akadályokat az úttesten. Így van ez a jövővel is: ha nem sikerül kellő döntéseket hozni a jelenben, akkor az előttünk levő „akadályokat” nem vesszük észre időben és sem egyéni, sem társadalmi szinten nem tudjuk kezelni azokat.
Az elmúlt évtizedeket ideológiák harca, vagy inkább ideológiák kereszteződése jellemezte. Úgy a kommunizmusnak, mint az 1989 után üzemelő kapitalizmusnak erős átfedési pontjai vannak:
• kitartó munkával próbáltak és próbálnak megsemmisíteni és az emberek elméjéből kiiktatni mindenféle istenképet 
• cél a társadalom immunrendszerének, ellenállóképességének meggyengítése minden szinten: leginkább a család teljes kiszolgáltatottsága
• a félelem érzése állandósult az egyénekben: félni kellett és kell mindentől, bizalmatlannak kellett és kell lenni mindenkivel
• az anyagi javakért cserébe az “égieket” fel kellett / kell áldozni, amit a modern erdélyi ember – idegösszeomlások között – jószántából tesz meg. A társadalmat mozgató létroncsoló erők annak alapján engednek a hatalomból és az anyagiakból részesedni, amennyire az ember képes az “üdvét”, vagyis a szakrális életterét feláldozni
• bizalmatlanság erősítése és propagálása a bizalom helyett – egy „normális”, működő társadalom alapja CSAKIS a bizalom lehet.
A minden szinten történő agymosás következtében Erdélyben is létrejött a modern ember karikatúrája: a fogyasztói idióta. A plázákra, bevásárlóközpontokba szoktatott „minimál én” tömegesen atomizálódott és eladósodott. Eltávolodott mindazon értékektől, amelyek történelmének a fénykorát jellemezték, amelyek töltetet adtak politikai és társadalmi szervezkedésének. A modern kreatúra legfőbb jellemvonása: értéktelen, hazug, megbízhatatlan. Miközben a homo sapiens, mely homo politicus is kellene legyen (vagyis aktív meghatározója jelenének és jövőjének), átalakul homo videns-szé, egy olyan emberronccsá, amely már nem néz, csak bámul (leggyakrabban a televízió képernyőjét), azalatt a társadalmi folyamatok reális és objektív intézményesített elemzése, értelmezése és megértése a háttérbe szorult. Az új embernek, ennek a homo videns-nek, amely elözönlötte Erdély elitjét is, nincs ideje már semmire, csak önmaga ámítására és butítására. „Amit ma hazudhatsz, ne halaszd holnapra”: ez a szlogen Kelet-Európában a társadalmat működtető alapnormává válik – úgymond társadalmi keresztmetszetté, és lassan mindenki meg akar felelni ennek a normának. Ennek következtében vészreflex alakul ki a társadalom nagy részében: ez rövidtávú gondolkodást, demotivációt, állandó nyugtalanságot eredményez, csökkenti úgy az érzelmi intelligenciát, mint a szociális érzékenységet.
Modern erdélyi társadalmunkban a „lényeg” irtózatosan eltolódott: a szakrális tényezők teljesen háttérbe szorultak. Az embereket fárasztják a szakrális témák (pl. kultikus helyek, istenkép, vallási szimbólumok), de annál kaphatóbbak:
• MLM (multi-level-marketing) rendszerek „profitabilitásának” a szajkózására (1),
• veszélyes értékesítési csatornáknak a reklámozására még családon, baráti körön belül is (2),
• az eladósodási lehetőségek, bankok akcióinak az istenítésére (3).
Ideillő a csiga és a teknősbéka sétájáról szóló vicc: a csiga és a teknősbéka egymás mellett mennek. Egyszer csak megszólal a csiga: „Te teknős, milyen jó, hogy lassan megyünk”. Mennek tovább, de alig telik el öt perc, a csiga újra megszólal: „Te teknős, milyen jó, hogy lassan megyünk”. Bandukolnak tovább, mire a csiga újabb öt perc után ismét megszólal: „Te teknős, milyen jó, hogy lassan megyünk”. A teknősbéka most már megkérdezi: „Mondd csiga, miért mondod ilyen gyakran, hogy milyen jó, hogy lassan megyünk?” „Azért kedves teknős – felelte a csiga – mert rossz irányba haladunk...”
A társadalmunk létválságba került.
Társadalmunk lerázta magáról a szakralitás béklyóknak hitt megtartó erejét és közben a legsötétebb modern babonák áldozatává lett. Ahogy Bogár Laszló közgazdász fogalmaz: a modernitás valójában új babonarendszert hozott létre, melynek valami módon mindannyian az áldozatai vagyunk.
Melyek ezek a babonák, amelyekről a társadalom vezetői sem akarnak kellőképpen kommunikálni?
1. A felvilágosodástól kezdődően az emberi élet alapja a materializmus lett. A szellemi erők helyett a – szakrális jellegétől megfosztott – anyag került a központba. Nem fontos az élet üdvtörténeti beágyazottsága, hanem csakis a nyers élvezetek halmozása. A kényelem és a biztonság megdöbbentő felértékelődésének lehetünk tanúi.
2. A végtelen fejlődés és végtelen haladás elmélete egy újabb babona. Feltételezzük, ha nem is tudatosan, hogy a minket körülvevő anyag kihasználása a végtelenségig fokozható. Erre nagyszerű ellenpélda a rákos daganat és annak hatalmas térnyerése. A korlátos létkeretek között korlátlan fejlődésről álmodozni az önmegsemmisítés biztos útja. Ahogy a rákos daganat tönkreteheti az emberi testet, ugyanúgy a végtelen fejlődés babonája megsemmisítheti az ember életterét.
3. A harmadik babona az a téves „hittétel”, hogy a tudományok a maguk eszközeivel és kutatási eredményeikkel választ tudnak adni mindenre, amire pedig mégsem, az nem is létezik. A technológia pedig minden problémát „megold” és figyelmen kívül hagyja a kényes szellemi, erkölcsi, valamint etikai kérdéseket. Így problémamentesen gyárthatjuk le az emberek tömegeinek megsemmisítésére alkalmazott bombákat, tervelhetjük ki a profitorientált háborúkat, halmozhatjuk a profitot a társadalom többségének a rovására.
4. Az egyenlőség és a demokrácia babonája az orwelli állatfarmot juttatja eszembe: „mindenki egyenlő, de egyesek egyenlőbbek”. Kelet Európában a demokráciák mutatványos bódéként üzemelnek, közben állandóan azt szajkózzák, hogy mindenki egyenlő. Ez az ámokfutó „egyenlőség” aztán megszünteti a „beavatás” hierarchikus rendjét és egy olyan negatív folyamatot működtet, amelyet „kiavatásként” lehet leginkább megnevezni.
Egyetlen megoldásunk van: visszatérés a szakrális létmódhoz. Csíksomlyó, mint a magyar élettér legfontosabb kultikus helye tevékenységét a következő vízióra kell felépítse: vallási (zarándokközpont programokkal), és szellemi (felnőttképzés, szellemi programok) fellegvárként kell üzemeljen, amely a szakralitás talapzatán tudja összevonni a magyar élettér társadalmi és vallási erőinek a segítőkészségét. A magyar-magyar kapcsolatokat elemzi és értelmezi, és olyan felelősségteljes kommunikációt biztosít, amely Csíksomlyót a belső és külső magyar-magyar kommunikációban az élvonalba emeli. Mivel Csíksomlyón valóban egy isteni „brand” működik, mondhatjuk úgy is, hogy az ég jobban összenő a földdel, feladatunk, hogy ezt a lehetőségünket ne csak „őrlángon” működtessük, hanem egy valódi, életképes, nemzetstratégiai helyet hívjunk életre. Egy olyan központra van szükségünk, amely felhívja a társadalom figyelmét a pusztító modern babonákra, az egyre erősödő modern rabszolgatartó társadalom kialakulására – továbbá érti, értelmezi és elemzi a társadalmi negatív folyamatokat, kimozdul a jól bevált passzivitásból az aktív, cselekvő állapotba – hiszen Krisztus mindannyiunkat cselekvő létre hívott meg.
Évekkel ezelőtt azt üzente egy középszerű politikus a Magyar Parlamentből, hogy „merjünk kicsik lenni”. Nem hiszem, hogy ez lenne a mai erdélyi társadalomnak a legfontosabb víziója.
A magyar-magyar kapcsolatok kulcskérdése, hogy mennyire tudjuk kiaknázni a bennük rejlő lehetőségeket, hiszen a jövő csakis szövetségekre, szövetségesekre és szervezett kapcsolattartásra épül. Hogy megfelelően kimozduljunk a társadalmat butító folyamatokból, értelmezhessük a jelenünket és megoldásokat keressünk a jövőnkre nézve, a magyar-magyar összefogás sürgetőbb létszükséglet most, mint bármikor eddigi történelmünkben. Az erőforrásaink okos és logikus kiaknázása nagymértékben kommunikáció kérdése. Csíksomlyó segíthet abban, hogy megértsük Marcus Aurelius gondolatát: „az, hogy közösségre születtünk, régen bebizonyított tétel”. De ez a közösség, amely „lelki impériumként” határok felett átível, csakis akkor tud gyümölcsöt hozni jelenünkre és jövőnkre, ha sikerül félretegyünk egyéni érdekeinket és egy kidolgozott stratégia mentén – szakrális erőterünk segítségével – valóban képesek leszünk jövőt formáló tervek kidolgozására és megvalósítására: reszakralizáció, népnevelés, beavatás.
Ne feledjük: a szomszédos kultúrában a vallás politikai fegyverként üzemel.
„Nyelvében él a nemzet”... Ha a következő évtizedeket át akarjuk vészelni, mindenképpen tegyük hozzá: egy egészséges társadalom (legyen az az erdélyi magyarság) nyelvében (1), szimbólumaiban (2), hagyományőrzésében (3), és kapcsolataiban (4) él. Ez utóbbit nemzetstratégiai szemszögből kell egyre inkább kezeljük, és megvalósítsuk a magyar-magyar viszonyban. Az erdélyi magyarság önrendelkezésének hosszú története van – fedezzük fel újra jelent alkotó és jövőt megálmodó képességeinket.
Dr. Szakács Ferenc Sándor
Csíksomlyó – Gyergyóditró, 2011.09.12.
2011. szeptember 18., vasárnap
Devizaadósok Szövetsége: Itt tartunk 2011.09.18-án
Számláló állása: 123 szerződés. Potenciális növekedés lehetősége cca. 100 ezer. Jövünk! Tömeges és szervezett banki pereket akarunk!
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)
 
 

