Igen. Palimadár vagyok, akit palira vettek és madárnak néztek. Devizaadós. Uram, add meg a nyugalmat, hogy beletörődhessek a megváltoztathatatlanba! Uram add meg az erőt, hogy megváltoztathassam, ami szükséges és elégséges! Egyben Uram add meg a bölcsességet, hogy az iménti két dolog között különbséget tehessek. Mert nékünk Szentatyám nagy erőt ád, hogy nem tudjuk pontosan mit is akarunk, ezáltal a szándékok bizonytalanságából a cselekvés bámulatos szabadsága fakad.
2011. március 26., szombat
2011. március 25., péntek
2011. március 24., csütörtök
Botrány, botrányipar, botránygyár
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából: A botrány (latinos neve: skandallum) olyan cselekmény vagy esemény, amelynek során sérülnek a társadalmi együttélés írott vagy íratlan szabályai, zavar keletkezik a közéletben. A botrány lehet erkölcsi, politikai, sajtó, gazdasági, sport stb.
A botrány okozásának lehetnek társadalmi okai (tiltakozás vélt vagy valós diszkrimináció ellen, egy problémára való figyelemfelkeltés szándéka), de eredhet a megbotránkoztató személy (a botrányhős) egyéniségéből, pszichológiai tulajdonságaiból, vagy nonkonformizmusából is.
A Biblia újszövetségi részében Jézus a következőket mondja: „Jaj a világnak a botránkozások miatt! Mert szükség, hogy botránkozások essenek; de jaj annak az embernek, a ki által a botránkozás esik.” (Máté apostol evangéliuma: 18,7 – Károli Gáspár fordítása) A maga korában Jézus is botrányhősnek számított, keresztre is feszítették.
A történelem során voltak olyan botrányok, amelyeknek negatív szerepe volt a társadalom fejlődése szempontjából (mert például boszorkányüldözés követte őket), de olyanok is, amelyek felhívták a figyelmet egyes problémákra, vagy pozitív társadalmi folyamatokat indítottak be.
Gyakran előfordul, hogy igazi botrány helyett a bulvármédia maga csinál műbotrányokat. Az események botrányszerű tálalását Pulitzer József és William Randolph Hearst amerikai sajtómágnások lapjainak vetélkedése vezette be az újságírásba a 19. század végén. A vetélytársak ezt sárga újságírásnak nevezték el.
A botrány okozásának lehetnek társadalmi okai (tiltakozás vélt vagy valós diszkrimináció ellen, egy problémára való figyelemfelkeltés szándéka), de eredhet a megbotránkoztató személy (a botrányhős) egyéniségéből, pszichológiai tulajdonságaiból, vagy nonkonformizmusából is.
A Biblia újszövetségi részében Jézus a következőket mondja: „Jaj a világnak a botránkozások miatt! Mert szükség, hogy botránkozások essenek; de jaj annak az embernek, a ki által a botránkozás esik.” (Máté apostol evangéliuma: 18,7 – Károli Gáspár fordítása) A maga korában Jézus is botrányhősnek számított, keresztre is feszítették.
A történelem során voltak olyan botrányok, amelyeknek negatív szerepe volt a társadalom fejlődése szempontjából (mert például boszorkányüldözés követte őket), de olyanok is, amelyek felhívták a figyelmet egyes problémákra, vagy pozitív társadalmi folyamatokat indítottak be.
Gyakran előfordul, hogy igazi botrány helyett a bulvármédia maga csinál műbotrányokat. Az események botrányszerű tálalását Pulitzer József és William Randolph Hearst amerikai sajtómágnások lapjainak vetélkedése vezette be az újságírásba a 19. század végén. A vetélytársak ezt sárga újságírásnak nevezték el.
Megjegyzés: Utálatos!
2011. március 23., szerda
2011. március 22., kedd
Mégis csak lenne ilyen? Vízhajtású autó?
Tüzelőanyagcellás autó, H-Racer 2.0
A H-Racer 2.0-vel könnyen megismerhetjük a modern hidrogén technológiát. Elemekből nyert áram helyett a H-Racer 2.0 hidrogént használ, amit maga állít elő vízből és napelem panelből származó elektromos energiából. Ezzel a hidrogén töltőállomás korlátlanul szolgáltat tiszta energiát. Végülis csak vízre és napfényre van szükség!
Egy kun Budán és Pesten
Gubcsi Lajos: Ismét Vereckénél (részlet a ballada-változatból)
Utassy József szavai csengenek a fülemben, miszerint ő a versből tévedhetetlenül megállapítja, hogy a szerző jó ember avagy ... álljon itt egy kis ízelítő Gubcsi Lajos írásából:
Miért van az, hogy egy váláskor az anyák megszereznek mindent, házat, lakást, ingóságot és ingatlant, és persze legfõképpen a gyereket, és az apák ki vannak rúgva? Ez igazságtalan. Ha egy anya nem tudja megakadályozni a válást, ami pedig neki is szent kötelessége volna, akkor õ is számoljon azzal, hogy megsemmisíti magát, hogy õ is elveszíthet mindent. Akkor talán nem olyan könnyen válnának.
Mi maradt az én apámnak?
A piti, semmi fizetésébõl levontak 45 százalék gyerektartást, a maradékkal mit tegyen? Háza, mindene ott maradt, õ meg elhúzta a csíkot, gatyában, mint az apák mindig. Én nem örültem, hogy így volt. Nem állok a nõk pártján… és ebben nem is fogok soha. Elvált szülõk gyerekei a durvaságok közepette nem nagyon ússzák meg a bajt. Világszámba menõ szerencse kell ahhoz – kifeszített védõháló nélkül –, hogy hármas szaltót ugorjon a gyerek ilyenkor. És lám, milyen a világ! Megadja ezt is. Lehetne a gyerek züllött, hisztérikus, örökösen könnyezõ, képtelen a dolga befejezésére, hazug és verekedõs, lehetne minden, csak jó nem. Vissza kellene esnie az iskolában, undorodnia kellene a munkától. És talán mégse csak így történhet. Lehet jó, szorgalmas, összetartó és segítõkész, dolgos látástól mikulásig, munkát keresõ gyermek, aki a pénzét mindig megosztja a többiekkel, a testvéreivel, aki nem kér ruhát és cipõt magának, mert „jó az, ami van”, de megveszi magának, ha már elszakadt a régi. Akinek pénze van, nyulat és selyemhernyót tenyészt, csalánlevelet, bodza- és hársvirágot, kamillát gyûjt az árokparton, és úgy veszi e közben, hogy most napfényen van, és éppen erõnléti edzést tart ezzel. Mindig van pénze, soha nem kell kérni senkitõl semmit. Meg se hallja, ha a tanárok dicsérik, fölösleges a szó, tudja. Inkább azt kívánná, hogy egyszer dicsérnék meg a padtársát is, mert annak még soha nem jutott belõle, sem itt, sem otthon. Elcseni a gazdag gyerek mézes vagy téliszalámis zsömléjét a szünetekben, de nem azért, hogy megegye, hanem azért, hogy odaadja egy nagyon szegény özvegyasszony egy szem, kései gyerekének, akin valamiért mindig õsi szomorúság látszik, tizenhárom éve száznak tûnik.
Gyöngén kezd a hajnal, méricskél a nap, kire vessen fényt elsõ sugára
Lassan egybeolvad kétszáz rongyos s a menekülõ, hazátlan, árva vezér
S a pirkadatban, lassan emelgetve fejét néz a nép az õ bátor kis urára
Az ingek alól, a kések után elõkerül az utolsó szelet, kettéosztott kenyér
(Levente, Elõd, Botond és Etele fiamnak)
Magyar Elektronikus KönyvtárUtassy József szavai csengenek a fülemben, miszerint ő a versből tévedhetetlenül megállapítja, hogy a szerző jó ember avagy ... álljon itt egy kis ízelítő Gubcsi Lajos írásából:
Miért van az, hogy egy váláskor az anyák megszereznek mindent, házat, lakást, ingóságot és ingatlant, és persze legfõképpen a gyereket, és az apák ki vannak rúgva? Ez igazságtalan. Ha egy anya nem tudja megakadályozni a válást, ami pedig neki is szent kötelessége volna, akkor õ is számoljon azzal, hogy megsemmisíti magát, hogy õ is elveszíthet mindent. Akkor talán nem olyan könnyen válnának.
Mi maradt az én apámnak?
A piti, semmi fizetésébõl levontak 45 százalék gyerektartást, a maradékkal mit tegyen? Háza, mindene ott maradt, õ meg elhúzta a csíkot, gatyában, mint az apák mindig. Én nem örültem, hogy így volt. Nem állok a nõk pártján… és ebben nem is fogok soha. Elvált szülõk gyerekei a durvaságok közepette nem nagyon ússzák meg a bajt. Világszámba menõ szerencse kell ahhoz – kifeszített védõháló nélkül –, hogy hármas szaltót ugorjon a gyerek ilyenkor. És lám, milyen a világ! Megadja ezt is. Lehetne a gyerek züllött, hisztérikus, örökösen könnyezõ, képtelen a dolga befejezésére, hazug és verekedõs, lehetne minden, csak jó nem. Vissza kellene esnie az iskolában, undorodnia kellene a munkától. És talán mégse csak így történhet. Lehet jó, szorgalmas, összetartó és segítõkész, dolgos látástól mikulásig, munkát keresõ gyermek, aki a pénzét mindig megosztja a többiekkel, a testvéreivel, aki nem kér ruhát és cipõt magának, mert „jó az, ami van”, de megveszi magának, ha már elszakadt a régi. Akinek pénze van, nyulat és selyemhernyót tenyészt, csalánlevelet, bodza- és hársvirágot, kamillát gyûjt az árokparton, és úgy veszi e közben, hogy most napfényen van, és éppen erõnléti edzést tart ezzel. Mindig van pénze, soha nem kell kérni senkitõl semmit. Meg se hallja, ha a tanárok dicsérik, fölösleges a szó, tudja. Inkább azt kívánná, hogy egyszer dicsérnék meg a padtársát is, mert annak még soha nem jutott belõle, sem itt, sem otthon. Elcseni a gazdag gyerek mézes vagy téliszalámis zsömléjét a szünetekben, de nem azért, hogy megegye, hanem azért, hogy odaadja egy nagyon szegény özvegyasszony egy szem, kései gyerekének, akin valamiért mindig õsi szomorúság látszik, tizenhárom éve száznak tûnik.
2011. március 21., hétfő
Égetett szesz
Sokáig nem kedveltem a pálinkát és nem értettem, hogy mikor apám a sufniban főzte és én vele kóstolgatom, miét is ízlik. Rájöttem. Nem hülyék a japánok, mikor a szakét melegen isszák. A pálinka nem csak hidegen, hanem melegen is jó.
Szakirodalom
Szakirodalom
Félelemkeltők
Oszd meg és uralkodj, mondta és tette a római. A magyar társadalom megélhetését - békéjét - romboló nemzetközi erők a tömegkommunikáció, a "mainstream média" valamit a suttogó propaganda segítségével folyamatosan gerjesztik a magyarországi cigányság egészét. Félelmet keltenek és gerjesztenek, félelemben tartják őket, az egész országban, mert ugye szerszám nem sok, ám a tévé minden putriban ott van.
A cigányság tudatlan és dologtalan tömegei - bár 99 %-uk gárdistát csak tévében látott - ennek hatására azt lesik, jaj mikor jönnek a fekete egyenruhások?
A cigányság tudatlan és dologtalan tömegei - bár 99 %-uk gárdistát csak tévében látott - ennek hatására azt lesik, jaj mikor jönnek a fekete egyenruhások?
Évtizedek óta a "szegregáció" (magyar kifejezés nincs is rá, ahogy a cigányban az ajándékra) elkerülése jegyében cigány családokat erőszakolnak be a magyarlakta települések utcáiba. Lásd Miskolcon is a Fészekrakó program uszadékát. Kinek az érdekében? (Mert sem a cigánynak sem a magyarnak nem jó az ellenséges közegben az élet.)
Az "ügyeletes ördög" most a Magyar Nemzeti Gárda, a magyar társadalom önszerveződő önvédelmi alakulata, mert mindig kell az ellenségkép, ugye? (Ahogy a "gengszterváltásnál" III/III, a munkásőrség, most meg az SZT-tisztek.)
Ezek a - nemzetközi - erők, az "úgynevezett független bírósággal" - ami nem állta volna ki a fitymavizit próbáját - rendeletileg betiltották a Magyar Gárdát, a szimbólumaikkal együtt. (Még jó hogy nem a turult avagy az árpádsávos zászló nemzeti jelképeinket választotta a gárda, ugyanis megérhettük volna újra, hogy azokat is betiltsák.)
Ugyanezen - nemzetközi - erők a magyarországi cigányságot mély-szegénységbe taszították az úgynevezett EU-jogszabály harmonizációval (Törvények) és a gazdaság átalakításával - (Tulajdonosi szerkezet átalakítása, magyarul az ország kiárusítása) a munka világán kívülre szorították.(No nem csak őket.)
Ugyanők minősítik - provokátoraikkal - ma is nem piacképesnek a cigányok tömegei munkaképességeit és buzdítják "megélhetési lopásra" - mert ugye a gyereknek enni kell és "minden itt született gyerek a mi - értsd hegedűszsuzsai lakjonjól - kölykünk" - akik álságosan "jog-védik" őket, "Szanyi provokátor kapitánnyal" az élen. Szanyi provokátor kapitányról ugyan a napokban lehullt a lepel, ám ez mit sem számít a göbbelsi agymosó malomban?
Hatalmas, félelmetes szélhámosság és ördögi fortély.túszai vagyunk a bankrendszer pórázán. Még megérhetjük - ha netán önszerveződnénk - hogy "a cigány szabadságharcosok, a nép" védelmében - mint most Kadhafit - jól megbombáznak minket is?
Ugyanők minősítik - provokátoraikkal - ma is nem piacképesnek a cigányok tömegei munkaképességeit és buzdítják "megélhetési lopásra" - mert ugye a gyereknek enni kell és "minden itt született gyerek a mi - értsd hegedűszsuzsai lakjonjól - kölykünk" - akik álságosan "jog-védik" őket, "Szanyi provokátor kapitánnyal" az élen. Szanyi provokátor kapitányról ugyan a napokban lehullt a lepel, ám ez mit sem számít a göbbelsi agymosó malomban?
Hatalmas, félelmetes szélhámosság és ördögi fortély.túszai vagyunk a bankrendszer pórázán. Még megérhetjük - ha netán önszerveződnénk - hogy "a cigány szabadságharcosok, a nép" védelmében - mint most Kadhafit - jól megbombáznak minket is?
2011. március 20., vasárnap
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)