Már ahhoz túl öreg vagyok, hogy nekem be lehessen mesélni, hogy a szolgáltatás, amit kapok, az olyan, mint az anyai emlő. Táplál. Városi ember lévén is tapasztalnom kellett még a szolgáltatás legelején sem mindig igaz ez. Utána pedig… Pedig hát számos emlő próbál táplálni minket villany-, víz-, gázhálózat, telefon, újabban kábeltv, internet, és az utóbbin keresztül azután még több és több. Először még emlőformájúnak is tűnik a szolgáltatás. Táplál villannyal, vízzel, gázzal, információval, de azután egy idő után változik a forma, és rá kell jönnünk, hogy a tápláló szoptatás egyszerűen sz..tássá változik. Vidékre költözve sincs ez másként, főként olyan vidéken, ahol a nagy szolgáltatók marketingesei már az időszámítás előtt kiszámolták, itt nem érdemes hálózatot fejleszteni, itt a szolgáltatást igénybevevők száma miatt nem térülne meg a beruházás. De mivel pártjaink és kormányaink mindig is céljukul tűzték ki a hátrányos térségek felzárkóztatását, az ilyen esetekre ki is találták a pályázati, azaz közpénzből történő hálózatfejlesztést. Történt ez így az Abaúj-Hegyköz kistérségben is Kéked és Abaújszántó között huszonegy településen. A térség három települése nem vállalta a fejlesztésben való részvételt, mert félt, hogy a rendszer kiépítéséhez való kötelezettségvállalás meghaladja majd lehetőségeiket. A többiek dalolva vállalták az önrész megfizetését, hisz a pályázóberuházókiépítőbonyolító megígérte az érdekeltségi körébe tartozó cégek majd visszabérlik a kiépített rendszert és az így befolyó összeg fedezi majd az önerőt. Talán így is történt. Hogy azután a kistérség tanácsa, vagy a Synergon pályázott-e, lényegtelen, de nyertek közel félmilliárd forintot, hogy szélessávú informatikai hálózatot építenek ki, amely alkalmas lesz kábeltv, intenet és telefon szolgáltatásra Magyarország eme igencsak elmaradott részén. Meg is kezdődött a beruházás. Volt kínai tanulmányút és némi szponzoráció is sportegyesületek, párt-, önkormányzati kiadványokban reklámozás révén. Ez utóbbiak fennen hirdették még a kiépülés előtt a csodát, ami be is következett. Mert egy évvel ezelőtt először a kábeltv szolgáltatás, majd az internet, majd pedig a telefon is beindult. Hogy a tervezésből, avagy a kiépítésből következően, de a mai napig számos technikai problémát cipelve. Én csak az internetes szolgáltatást szeretném igazából használni. Megrendeltem, 5 Megabit letöltési sebességet kérve több gépes felhasználás esetére. Meg is kaptam. A több gépes üzemmódot ki sem mertem próbálni, mert a teszt időszak alatt a folyamatos mérések során legfeljebb, ha 1 Megabit volt a letöltési sebesség. Lesz ez több is mondták, de még most csak tesztelünk, és ezidő alatt nem kell fizetni. Örültem is. Sokad magammal. Amíg egyszer csak számlaleveleket nem kezdtünk kapni, amely minden előzetes bejelentés nélkül félreérthetetlenül jelezte, hogy már nem a hálózatot tesztelik, hanem az előfizetőt, hogy elég éber-e a szolgáltatást illetően. Mivel a letöltési sebesség továbbra is alig haladta meg az 1 Megabit/s sebességet a folyamatos reklamálás és számlavisszaküldés vége az lett, hogy már a szolgáltatási szerződést is sikerült módosítani. Jelenleg 3 Megabit a vállalás, de csak az. És az árakról még nem is beszéltünk. A nagy informatikai árverseny többi szereplőjével nem érdemes összevetni az árakat, mert itt igen szűkös a kínálat. A kábeltv a szatelites szolgáltatók árai körül 20 és 50 csatornát kínál, a telefon csekély előfizetési díjat és hálózaton belül ingyenes beszélgetést.
A Telefonszolgáltatást a Telnet csomag esetében a Dunakanyar Holding Kft. nyújtja.
Mindezt úgy, hogy a hálózat a kistérség, azaz tulajdonképpen az itteni lakosság tulajdona.
/ Forrás: http://www.abaujsag.hu/ /
Mindezt úgy, hogy a hálózat a kistérség, azaz tulajdonképpen az itteni lakosság tulajdona.