2009. október 19., hétfő

Orbán Viktor: "A demokrácia az, hogy a kezünkbe vesszük a dolgokat!"

Azt hiszem megjelenésekor beleolvastam anno Dr. Kende Péter: A Viktor c. könyvébe. Őszintén szólva nem tetszett. Bulvárosnak: Sok ismert név és személyes kapcsolataik, nem kirakatba való sztoryk . Túl jólértesültnek:  Az Orbán Győző családjáról szóló "mélyinformációk", mikor miért rakta meg a fater a leendő pártvezért? A fideszes mag belső viszonyainak túlzónak tűnő ismerete: A tamponnal együtt megdugott csaj esete. Egyszóval ahogy van, túlzónak tűnt számomra. Olyan pénzért vagy sértődöttségből csináltnak. Azzal az irodalommmal, amit akkortájt  szívesen olvatam - Mika Waltari, Colleeen Mc Coullough  stb. - nem igen tudtam összevetni. Nyilván nem vettem komolyan sem a könyvet, sem  Orbánékat. Ma már úgy vélem, magát a politikát sem. Nem vettem komolyan - a Mongol c. film kezdő üzenetét - a  "Ne becsüld le a kölyköt, vérengző tigris is válhat belőle". Magamnak is azzal humorizáltam, hogy felcsapok amatőr motiváció kutatónak, ha ilyenirányú klasszikus képesítés, úgymint jog, pszichológia, szociológia, politológia és társaik megszerzéséhez már nincs kedvem. Eleget koptattam ( három év műszaki főiskola, nyolc év műszaki egyetem) én a tudás templomának lépcsőit.
Az úgynevezett rendszerváltás után eltelt húsz és a fejleményei, no és különösen az újabb gazdasági világválság rádöbbentett, a politika véresen komoly dolog. Az az illúzióm, hogy vagyok én olyan tehetséges hogy leszarhatom a politikai csatározásokat, mert megélek én a piacról, egyszerre dugába dőlt. Kezdtem, kezdek érdeklődni az iránt hogy is csináltak - az ismert nevek - hírnevet maguknak és gyűjtöttek vagyonokat?  Mi mozgatta, motiválta őket? 
Aztán sorra jelennek a hírek, hogy kis hazánk minden elsöprő - kétharmados -  pártja a fidesz lesz, na és ha fidesz akkor Orbán Viktor a király. De ki is ez az Orbán Viktor?  Akire egyesek mint megváltóra, mások pedig mint az ördögre tekintenek? Kezd érdekelni a Viktor. Így újra kezdtem olvasni "A Viktor" -t. Ajánlom Olvasóimnak is. Itt is Olvasható! Lássuk csak azt is, mit kommunikál és mások mit írtak, írnak róla! Mit üzen a családi háttere, egyéni sorsa és ő maga? Ki ez az ember, akinek hatása van még az érzelmi életemre is, a belső és mély baráti körömbe hatolva oly módon, hogy egyik legjobb barátom - persze barátian - megfedd, ha nem jót - uram bocsá - rosszat is merek írni a blogomba a FIDESZ-ről és ugye Orbán vezérről? Ki ez az ember? Megváltó? Diktátor? Egy új hazai korszak - Orbán korszak - névadója? Hány év lesz ez vajon? Kettő, avagy húsz?

Nincsenek megjegyzések: