2009. február 18., szerda

Krumplispogácsa parasztosan

Én krumplispogácsa szegényesen néven ismerem
- 1 kg burgonya,
- fél kg liszt,
- 20 dkg fagyos zsír,
- 1 csapott ek só.
A krumplit sós vízben megfőzöm és még melegen átnyomom a krumplinyomón. Egy deszkán összegyúrom a többi hozzávalóval egy centis vastagságúra nyújtom. Pogácsaszaggatóval kiszúrom és hideg zsírral kikent tepsiben, a pogácsák tetejére kent- kisujj percnyi - zsírdarabkákkal betolom a forró sütőbe. Félidőben megfordítom a pogácsákat. Forrón tálalom. Így a recept az Internetről és kiegészítve a nagyanyám szokásaival. Igen erre emlékezem és ezt próbáltam megtanulni.
Beszélhetünk mi itt értelmiségi létről és világválságról. Csak azt szeretem, amivel nagyanyáim etettek, így az vagyok amit magamba szívtam (érzések) és megettem. A korgó gyomrú magyar parasztért könyező, szorongó, érte harcra kész tékozló fiú. Huszárgyerek.
Ám tartsunk mértéket (Frank Júlia nyomán)
1 púpozott evőkanál liszt = 2 dkg
1 csapott evőkanál liszt = 1,5 dkg
1 liter liszt = 65 dkg
1 púpozott evőkanál zsemlemorzsa = 1,8 dkg
1 csapott evőkanál zsemlemorzsa = 1,2 dkg
1 púpozott evőkanál búzadara = 2 dkg
1 csapott evőkanál búzadara = 1,5 dkg
1 púpozott evőkanál só = 2 dkg
1 csapott evőkanál só = 1,5 dkg
1 csapott teáskanál só = 1 dkg
1 púpozott evőkanál cukor = 2 dkg
1 csapott evőkanál cukor = 1,5 dkg
1 evőkanál olaj = 1,5 dkg
1 evőkanál vaj = 2,5 dkg
1 evőkanál zsír = 2,5 dkg
1 teáscsésze = 2 dl
1 kávéscsésze = 1 dl
1 vizespohár = 1,5 - 2 dl
1 dl liszt = 6 dkg
1 dl búzadara = 7 dkg
6-7 közepes nagyságú burgonya = 1 kg
5-6 nagyobb alma = 1 kg


Nincsenek megjegyzések: