2009. február 17., kedd

Internetes Anonimusz: Kedves Cigány kontra Kedves Magyar Paraszt

Internetes Anonimusz: Kedves Cigány kontra Kedves Magyar Paraszt!

Kedves Cigány!

Levelem azért íródik, mert a köztünk lévő ellentét már-már mérhetetlenné válik. Nem azért írok, hogy ezt tovább fokozzam.

Azért írok, hogy értsük egymást végre. : A nyílt beszéd szükségszerűen fog olyan mondatokat tartalmazni, melyekre ráfoghatjuk, hogy rasszista. De ne feledjük, te is rasszista vagy (ilyen alapon), ha magyarnak nevezel engem. Most az egyszer lássuk be, hogy komoly különbségek vannak közöttünk. Most az egyszer tartsuk ezt evidenciában, és ne a szavakon lovagoljunk.
Nem szeretlek téged.: Miért? Talán mert mások vagyunk? Részben igen. Én törekszem a másságunkat a magam oldaláról kezelni. Segítelek. Milliárdokban mérhető az az összeg, amit havonta a számládra utalok. Te ebből annyit érzékelsz, hogy "rajta vammá a családi a kártyán". Ezért a pénzért nekem keményen meg kell dolgoznom. Hogy ez ne menjen így a végtelenségig, gyermekeidet csekély műveltségük és szellemi képességeik ellenére beerőltetem az iskolákba hogy tanulhassanak, hogy szakmájuk legyen, és képessé váljanak az önellátásra. Tanárt verni nem épp a hála megfelelő formája.

Óriási különbségek vannak köztünk. : Neked az ideálod a mérhetetlen gazdagság. Persze az ehhez vezető tisztességes út megtételére képtelen vagy. Engem pedig ezért irritál, amikor a gazdagság külső jegyeit magadon hordod. Meg vagy rakva arannyal, szép autód, krokodilbőr csizmád van. Palotában élsz. Te ezt úgy hívod, sukár. Én úgy, cifra nyomor.

Nem vagyok irigy. : Csak tudom, hogy az ehhez szükséges összegre hogyan tettél szert. Bűncselekményekkel (elveszed, amiért más megdolgozott), és a törvény által számodra nyitva hagyott kiskapukon (elveszed a közös asztalról anélkül, hogy bármit is tennél oda). Nem csak téged hibáztatlak ezért. Ezt neked valakik megengedik. Az én rovásomra.

Törvényesen, vagy törvénytelenül, de elveszed azt, ami az enyém. : Cserébe utálatot, fenyegetést, bántalmazást, erőszakot, halált kapok érte. Félnem kell tőled. Miért?Munka... igen, ez gyakori magyarázat a szádból... Hogy a cigány nem kap munkát sehol. Igazad van.

Nem adok neked munkát. : Miért? Nem azért, mert cigány vagy. Azért nem, mert nem értesz semmihez. Nem tanultál szakmát, vagy ha tanultál is, az elvégzett munkádban nincs köszönet. Gyakori kifejezés egy összecsapott, szakszerűtlen munkára a "cigánymunka. Szerinted ennek miért pont ez a neve? Ha téged alkalmazlak esetenként, a végeredmény mindig ugyanaz. Bevételkiesés, sokszoros időbeni csúszás, elégtelen kivitelezés, munkaeszközök, alapanyagok eltűnése. Tehát nekem, munkáltatónak jobb, ha csak eltartalak az adómmal. Akkor legalább nem hátráltatsz. Az a szörnyű, hogy nem is törekszel rá, hogy változtass ezen. Acsarkodsz, rasszistázol, hisztizel, hogy milyen rossz neked. De nem akarsz kilépni a saját árnyékodból, pedig mindkettőnknek jobb lenne. Mind a ketten tudjuk nagyon jól, mi lenne a vége, ha magadra hagynálak. Nem lenne kit lehúzni szociális alapon, vagy bicskával. Rövid időn belül éhen halnál, vagy a saját mocskodba fulladnál bele.

És barátom, nem sok időd van már. : Lassan az összes cérnám elszakad. Minden nap elkövetsz valamit ellenem, még ha nincs is benne a híradóban. Rövidesen eljön az idő, amikor hirtelen megvonok tőled minden kedvezményt. Akkor aztán "romázhatsz", ahogyan jólesik. Szerintem ne akard ezt elérni. Jobb, ha megvagyunk békességben egymással.

Mit várok tőled?

1. Feltétlen tiszteletet, mert én vagyok a kenyérkeresőd.

2. Erőszakmentességet, mert ha egyszer én visszacsapok a tesóimmal, az neked nagyon fájni fog...... Tudod, még mi vagyunk többen (már bocs, de úgy tudom, ezt a nyelvet beszéled).

3. Törekvést az önellátásra. Tanulást, tanulni akarást, pontos munkavégzést. Ez a sikeredhez szükséges 20%. A maradék 80% legyen az én gondom, meg fogom oldani. Minden segítséget megkapsz.
4. És végre fejezzük be ezt a rasszizmusról szóló ökörködést, hisz mind a ketten tudjuk jól, hogy nem a barna bőröd zavar engem.
Baráti tisztelettel:

A MAGYAR

Kedves Magyar Paraszt!

Váläszlevelemben rámutätok nézőpontod tärthätätlänságárä. Bäjäid okä nem én, hänem te mägäd vägy. Be vägy szärvä, hogy birkäsággäl egybekötött päzärló dzsentry életmódod nem folytäthätod. Igenis rässzistä vägy, mert nem engem, hänem säját csäládodät és fäjtádät szereted. Ezt äz Isten se akarja. Engem szeress! Mi ez hä nem megkülönböztetés, rässzizmus? Még szerencse, hogy ä médiä és ä pénz nem ä te kezednél vän. Nem vägy sukér. Nézd csäk meg ä celebeidet ä tévében? Mennyivel sukéräbbäk ä romák. A mainstream médiä már tudja mi az érték.

Igenis lovägolunk. :Ibi húgom bármikor meglovägol, ävägy lovägolhätsz äz äpád fäszán Máriäpócsról häzämenet ä szäkädt käntáräddäl.

Nem vägyunk mások. : Te vägy ä más. Ä rässzistä és ä fäsisztä, ám én szeretlek téged. Äz vägy nekem, mint testnek ä kenyér … Säjnálod tőlem ä megélhetést? Ä gyerekeimnek läkás kell, ruhä kell, enni kell. Olyän nehéz ezt belátni? Te nem csinálsz gyereket, mert élhetetlen vägy. És mire mentél vele? Én gondoskodok äz utánpótlásról, helyetted is. Mert ä gyermek maga az élet céljä. És te és nőd célt tévesztettél.

Neked ä pénzért keményen meg kell dolgozni? Mert hülye és tehetségtelen vägy. Miért dogozol ebben äz Új Világbän? Itt munkáväl nem lehet előrébb jutni. Nézd meg csäk ä säját fäjtád pénzeseit. Egyet mutäss csäk, äki milliárdos vägyonát becsületes és tisztességes munkáväl szerezte? Így äztán nekem ne päpolj itt.

Gyerekeim csekély műveltségéről és szellemi képességeiről meg ne izélj itt nekem: Körbeveszik – mert meg tudnäk szerveződni – ä te hülye gyerekedet äki egyedül vägy ä bärátjáväl kószál és kedvesen felkérik ä mobiljä meg ä zsebpénze átädásárä. És átädjä? Nä ugye. Munkä ez? Ez nem munkä, ez játék. Äz én gyerekeim játszvä is többet szereznek mint ä te bämbä, hülye és birkä gyereked.

Igen, szeretem ä szépet, ä gäzdägságot: Nem áltätom mägämät äzzäl hogy ä becsület és ä tisztesség vezet ä gäzdägsághoz és ä szépséghez. Sose vezetett. Én az élet királya vagyok! Hogy elveszem äzt, ämi nekem jár? Näná hogy elveszem, hä megtehetem. Te is elvennéd, hä lenne hozzá kurázsid. Te mit tudsz elvenni tőlem? Na? Ki akkor itt az élhetetlen?

Félj is csäk bátran tőlem: Mert ämi kell nekem äzt vägy törvényesen, vägy törvénytelenül de elveszem tőled. És te? Egyszerűen kell nekem és ä gyerekeimnek. És hovä menjek elvenni, odä ähol nincs? Ennyire bäromärcú äzért még te sem lehetsz. Äz ember odä megy, ähol tälál. Kätona, päp, oda megy hun käp. Na? Katonáiddal papjaiddal állok egy sorban. Mért? Ők dolgoznak?

Én nem munkálkodom: Ä munkä ä mägyäroknäk és egyéb birkänépeknek väló. Én üzletelek. Üzletember és művészember vägyok. Miért? Äkiket őseidnek tärtäsz, ä szkíták nem tűrték ä räbságot, inkább belehältäk. Kellett nekik a szabadság. Nä äz én őseim meg nem bírták ä pénztelenséget. Ezért is szeretem äz äränyät. Értek is hozzá. És te?

Még äz äränyvonätotokrä se vigyáztätok: Ki is vitték äz ämerikäiäk. Visszäkäptátok ä koronátokät és ezt ünnepeltétek. Nä és äz äräny? Bizony Päräszt! Ez äz élhetetlenség.

Munka?: Én ezt ä fogälmät ä mägäm nyelvén nem is ismerem. Nem is nekünk való. Óvom is tőle a gyerekeimet. Ähogy äz äjándék fogälmát sem ismerjük. Te äzt hiszed äjándékozol nekem, én meg tudom olyän nincs. Mert äz nekem jár. Jobbän is jársz, hä mägäd ädod, nem én megyek érte ä tesókkäl. Ezt nem értik a kapzsi vénasszonyok. Mi egymást is szeretjük, nem csak téged és javaidat. Mi csoportosan vidáman járunk, te meg zúgó fejjel morcosan egyedül bóklászol, munkába be, munkából ki.

Mi lenne, hä mägämrä hägynál? : Hát äkkor mástól lopnék. Mert ä lopás äz művészet. Te is ellopod ä tehenek borját, ä disznók mäläcát, ä méhek mézét. És még te jössz nekem?

És nekem ne cigányozz! : Säját miniszterelnököd is megmondtä neked, az tilos! Pont äzért nem szeretem, hä cigányozol, mert nyelvedben minden szeméttel összefüggésbe hoztäd. Új läppäl indultäm: Romä. Ez ä helyes megszólítás.

És én mit várok tőled?

1. Feltétlen tiszteletet és szeretetet.

2. Erőszäkmentességet, mert hä egyszer én odacsäpok ä tesóimmäl – ha nem adod önként - äz neked nägyon fájni fog...... Tudod, még mi vägyunk kevesebben de már nem sokáig. Mi több. EU-ban már többen is vagyunk mint ti. Ä bölcsiben, äz ovibän és äz älsóbän no meg büntetés-végrehäjtásbän máris lenyomläk, csak ebben az országban.

3. Törekvést äz én ellátásomrä. Tänulást, tänulni äkärást, pontos munkävégzést. Minden segítséget és ösztönzést megkäpsz. Újra és újra elveszem javaidat, hogy folytathasd a bővített újratermelést. Motiválläk, majd sírva nevetünk, táncolunk, mulatunk.

4. Továbbra is rässzistázunk és fäsisztázunk. Mert te nem vägy más, hisz mind ä ketten tudjuk jól, hogy ä fehér bőröd se zävär engem. Hagynám akkor, hogy gyereket csinálj a húgomnak, hogy teherbe és rokonságba essünk? Én szeretlek, mert ä megélhetésem feltétele vägy. "Az vagy nekem, mint testnek a kenyér, tavaszi zápor a földenk ... " Na? Én megbecsülöm ä jószágod, veled ellentétben, äki hägyod mägäd mindenki áltäl kifosztäni. Miért csäk äz fáj büdös Paraszt ha én lopok tőled? Nézz már körül! Én kicsit lopok a megélhetésemért? És mások? Csak a kicsit bántanád?

Testvéri szeretettel és jószágod iránti sóvárgással:

Ä TE ROMÄD


1 megjegyzés:

Béci írta...

Gézám, ez tényleg jó :)

Bár engem az amerikai négerek harcára emlékeztetsz, mint keményfejű déli baptista földbirtokos és a volt rabszolgája párbeszéde, mondjuk, azzal a különbséggel, hogy a négerek talán többet dolgoztak.. bár ez lehet, megint sztereotípia. Hisz a cigányok nélkül a hazai építési tervej nehezebben teljesültek volna... Emlékszem, a Borisz Zil billenccsel lopta a cuccot, míg a cigány csak akkor fadarabot tudott ellopni, mint amekkora a kabátja ujja volt.. szóval az arányok maradtak, a cigánykérdés gumicsont, de jó ez a népnek, miközben kifosztják utolsó ruháját is odaadja, magától...