2009. május 4., hétfő

Parasztolimpia

Hárs, bodza, orgona illatú kis falvaim Berzence, Somogyvámos, Almamellék, Somogyhárságy. Bizony nekem így adta a sors, hogy nem egy hanem négy faluban is cseperedtem.
Somogyhárságyon most lesz a Parasztolimpia.
Elgondolkodtam azon, hogy mi minden köt "Hárságyhoz". Emlékeimben kik és mi jelenik meg? Hogy élem meg azokat az időket - mire emlékezem - amelyeket ott és abban a közösségben éltem meg?
Sok minden tolul elő. Jó és rossz egyaránt. Két emblematikus dolog meg is ragadható. Egyik maga a hársfa, a kis hársfa aminek ott panaszkodtam 1965 őszén az otthonunk előtt, mikor Almamallékről Hárságyra költöztünk, én pedig úgy éreztem magam mint egy megvert kiskutya. A másik egy dal. "Eljöttem megnézni, dús kertem ... " ami ott született az akkori iskolaigazgatói szolgálati lakás konyhájában, egy szakításra tett pont után.

Nincsenek megjegyzések: