2009. február 5., csütörtök

Mesterlapcsánka

Szilágyi Julianna nagyanyám - ki 14 évig volt szobatársam Berzencén, Almamalléken és Somogyhárságyon - gyakran elkészítetta a lapcsánkát, ami szabolcsi olcsó étel. A krumplit lereszeljük ( egy kilónyit ), kinyomjuk a levét, majd sózzuk, borsozzuk és liszttel keverjük. Ízlés szerint. Tehetünk bele egy tojást is, ám anélkül is finom. A masszát jól egybedolgozzuk, majd serpenyőben olajon kisütjük. Én most eltértem a hagyományoktól, mert nem normál serpenyőben hanem mesterserpenyőben készítettem el, egyszerre. Normál serpenyőben ebből a masszából mintegy hat lepcsánkát lehet kisütni. Itt most egybe készült, mintha egy nagy pizza lenne. Én natúr szeretem, ám jó hozzá ízesítésnek a fokhagymás tejföl, a tejföllel kevert brinza, de a márványsajt is passzol hozzá. Ez alkalommal márványsajttal ízesítettem a falatokat. Egy üveg Becks sör volt a tanú, illetve az én édes Pici Párom.

Tiblábja

Nincsenek megjegyzések: