2007. december 27., csütörtök

Szemelvény, fiaimnak a nőkről

Henri-Frédéric Amiel: "A nő azt akarja, hogy ok nélkül, "miért" nélkül szeressék: nem azért, mert szép vagy jó, vagy kedves, vagy művelt, vagy elmés, hanem azért, mert olyan, amilyen."
Makszim Gorkij: "Ha én nem magamért vagyok, akkor ki van helyettem? De ha én csak magamért vagyok, akkor miért vagyok?"

Billy Joel (She‘s Always A Woman) A nő
Ő egy mosollyal öl,
s ugyanúgy támaszt fel
Ő egy ártatlan kölyök,
ha hazudni kell
Ő tüskéket hajt,
és a szívemhez nő
Ő nem jó és nem rossz,
csak önmaga mindig – a nő
Tőlem szerelmet lop,
s magam gazdagnak érzem
Ő egy félszóval ejt,
aztán megharcol értem
És a tolvaj s az áldozat
egyformán ő
Mindegy, akárkit játszik,
ő számomra mindig – a nő
Ő, akin nem látok át
Egyik mosollyal csal
Másik sóhajjal vall
Ő élvez minden csatát
És ha vesztésre áll
Kész egy újabb szabály
Ő az Édenbe csábít,
és rávesz a bűnre
Közben úgy sebez meg,
mintha ő maga tűrne
Ő a szemérmes kezdő
s a jó szerető
Soha nem bűnös,
nem szent, csak önmaga
mindig – a nő
Ő, akit sodor a tánc
Milyen irányba lép?
Mikor mondja, elég?
Ő, kit a jövődben látsz
Aki karjába rejt
Aztán kétségbe ejt
Tudom, hozzám ő hű,
s néha azt is, hogy mégse
Ő a fogságban meghal,
ha meghalsz is érte
És ha megkapod,
attól csak a hiánya nő
Vele betelni nem tudsz
Mert ő az a lány,
az az örökké asszony – a nő

Nincsenek megjegyzések: