2011. augusztus 10., szerda

Válasz Évának

Kedves Éva!
És is örömmel olvastam soraidat, DE ... mind, amit leírsz a SZURKULÓ nézőpontja. Kisiskolás koromban én még küzdöttem salakos pályán, és tudom mit jelent "lent a salakon", és fent a lelátón.
Én ÉRINTETT vagyok. És mint ÉRINTETT más a nézőpontom.
Ismerem a www.hitelkarosultakert.hu weboldalt és folyamatosan "sajtófigyelem" hogy úgy ne mondjam monitoringolom az eseményeket. Azt látom, hogy a sok "palimadár" (Igen. Palimadár vagyok, akit palira vettek és madárnak néztek. Devizaadós.) csak áll és bámul. Egyáltalán nem érti mi történik. Hogy jutott ide?  Szorong, retteg mert nem látható a kiút. A bankok nem engednek, a kormány tehetetlen. Nincs az a bankvezér, aki pénzről lemond a betétesek kárára ami jogérvényes. Persze más a helyzet ha bírósági ítélet kötelezi. Azt neki is mint mindenkinek be kell tartania. ( Orbán Viktor se cserélheti le, mint a minisztereit. :) )
Piacgazdaságban, jogállamban - az EU jogrend szerint - a kormány nem is utasíthatja a  bankokat. Maguk a magyarországi bankok, a "leánkák" helyi vezetői sem tudják, mit lehet ilyen helyzetben tenni, mert ilyen csak magyarországon következhetett be, két ok miatt. Egyik az, hogy a hazai átlagkeresetek ötödét képezik a Lajtán túliaknak  és nálunk vált tömegessé a deviza-elszámolású hitelkonstrukció a lakások és autók megszerzésére. Egy rossz konstrukció, hibás termék. Mert ilyen puha közegben tudták a bankok bevezetni. A Lajtán túl az ilyen nem divat.
Napjainkra cinikusan úgy is mondhatnám, hogy a bankok "túlnyerték" magukat, mart a svájci frank - világválság miatti - ámokfutása az "uzsora kamatos hitelezés" kategóriába vitte tömegesen a "devizaadósokat". Ilyen mértékű törlesztőrészletek fizetésére nem képes a jövedelmei miatt a magyar társadalom. 
Maga a deviza-elszámolású hitelkonstrukció - ahogy az egyre nevesebbé váló  Dr. Róna Péter közgazdász azt kifejti - rossz banki termék. Rossz konstrukció. Ezt én a CHF/HUF idősoros változás diagrammon be is tudom mutatni. Közérthetően. Most készül. (Műszaki példával élve - mert én műszaki szakember lennék, ám nem hülye - ez az a helyzet, amikor a sugárhajtású gépek sorra zuhantak le műszaki okok miatt, mert nem ismerték a MACH számmal jellemzett jelenséget, miszerint egy sebességhatár felett megváltoznak az áramlási jelenségek. Az az alatti sebességre a meglévő repülőgép konstrukciók jók voltak, ezen felül viszont nem.)

Aranyos és kedves a tanácsod, hogy csatlakozzak a nálam "okosabbakhoz" a neves szakértők csoportjához. 
Hát kedves Éva, nekem erre már nincs időm. Se kedvem. Na és nincs is bizalmam igazán hozzájuk (tisztelet a kivételnek), no nem azért mert kétségbe vonnám képességeiket, amelyek nevessé tették őket, hanem azért mert nem ÉRINTETTEK. Úgy is fogalmazhatnék hogy másként és mástól motiválta és az nekem ebben a helyzetben kevés. Tisztelet a kivételnek, mártogatják az arcukat a médiába és osztják az észt, közben más és sajátos csoportérdekek mentén vetítenek és szórják a port a szemekbe.
Önmagában. hogy sok neves ember összegyülekezik és beszél valamiről, az konferencia. Eszmecsere. Amiben pedig és mi - palimadarak - vagyunk  az mára HÁBORÚ. Háborút pedig bölcsek sosem nyertek. 
Én abban hiszek, hogy bíróság előtt be tudom (tudjuk) bizonyítani, hogy a megkötött devizaelszámolású hitelszerződésünk semmissé tehető, megtévesztés és uzsora kamat okán, továbbá a bíróság kötelezi olyan szerződés megkötésére a bankot és minket, amely nem devizaelszámolású, hanem a jegybanki inflációt követő  havi törlesztő részletű és a kamatokat fizetem és a tőkerészt, ahogy az egy rendes kölcsönszerződéshez illik. 
Nekem és minden érintettnek mára már minden nap számít. A szerződésemből sürgősséggel és mielőbb ki kell gyilkolni a devizaalapú elszámolás kikötést, mert azt semmi nem indokolja. Az egy banki megvezető trükk volt, amit megtévesztéssel értek el, hogy aláírjuk. Nem is értettük a fogalmakat. Ahogy a palimadarak tömegei ma sem értik mi ez. 
Konkrét lépés mindeddig nem történt az én ügyemben, legfeljebb a lakáshitelesek ügyében, hogy mostantól élhetnek a 180 Ft-os rögzített árfolyammal, amit a kormány homokozott ki a bankokkal. Ami messze nem megoldás, csak időnyerés a csodavárásra. A kormány sem látja - vagy nem is akarja a bankadó miatta mert a piszkos pénzre neki is mint a falat kenyérre van szüksége - hogy a szerződéseket kell megsemmisíteni és úk szerződést kötni, a devizaelszámolású kikötéseket kell kivenni azokból.
Ez "csak" annyiban társadalmi ügy, hogy tömegessé vált és már nem csak egy-egy baleset, hanem katasztrófa fenyeget, ahogy egy egy autóbalesethez sem rohannak oda a közszereplők, ám egy vonatbalesethez igen.

Bizonyos vagyok abban, hogy a megoldást az EU jogrenden belüli fogyasztóvédelem kínálja, mely szerint minden szerződés megtámadható, módosítható és ez a szerződő felekre vonatkozik.
Tehát nem várok semmire és senkire. Ahogy megtalálok tizenkettő K&H Autólizinges sortársamat, abban a pillanatban megalapítom velük a fogyasztóvédelmi egyesületemet és létrehozunk három pertársaságot és azonnal benyújtjuk a keresetet. Kitörünk, mint lovasíjász és huszár őseim az ellenséges gyűrűből. Nincs idő nekünk megvárni a felmentő csapatokat, mert mire azok ideérnek minket már levágnak, ahogy a végrehajtási szakaszba jutottakat levágták és a kormány is abban gondolkodik hogy a fosztogatókkal kéz a kézben felvásárolja az elárverezett otthonokat 35 %-ért? ( Majd persze később mert kell a pénz eladja a külföldi befektetők által létrehozandó  új törvény adta kedvezményes - adómentes - bérlemény-szolgáltatóknak.)
Ha kell - valamint az ődő engedi - akkor az illetékes bíróság elé járok - nem csak a kormány ellen lehet tüntetni .- járunk sátrazni, demonstrálni, hogy sürgősséggel hozzák meg az ítéletet, mert nekünk minden havi késés tízezreket, százezreket jelent kárként. Nem akarok öngyilkos, elvált, feketemunkás avagy külföldön munkáért loholó ember lenni. Miután én nem vagyok sem munkaképes, sem munkába járásra képes, csak öngyilkos lehetnék. Ám erre nem vagyok motivált!

Nagyon sajnálom hogy - jószándékból ugyan - ilyen az érintetteket megtorpantó - hogy várják a csodát a neves szakemberek gyülekezetétől - válaszod érkezett. Én nem így látom ezeket a gyülekezeteket. Hanem úgy hogy gyülekeznek a keselyűk, akik a médiába mártogatják az arcukat, lásd a szoclib politikusokat akiknek van pofája adni most a megmentőt, mikor semmit nem tettek e megtévesztő és katasztrófába sodró szerződések megkötése ellen. Lásd az egyes portálokat ahol gyűjtik a devizaadósokat és máris ott állnak egyes ügyvédek szolgáltatásaikat kínálva. 

Én tudod kikben hiszek még? Az érintett ügyvédekben. Az ÉRINTETTEK-ben. És csak azokban. Más ám - ahogy a történelem megmutatta - pénzért, zsoldért küzdeni, na meg más az otthonért és a családért. A megmaradásért. 
Akiben még bízom az a független magyar bíróságokban, amelyeknek ezen ügyek hatalmas próbatételt adnak. Ezért is kellenek a pertársaságok, hogy ne egy millió per terhelje őket, hanem egy-egy devizaelszámolású banki hiteltermék szerződésre mondhassák ki, hogy az hibás termék, a szerződést megsemmisítik és új szerződésre valamit a rendező elvek mentén elszámolásra kötelezik a feleket.
Vajon elég bátrak -e bíráink és elég becsületes-e jogszolgáltatásunk rendszere, hogy érvényre juthat az igazunk, az igazság, a gyarmatosítók kifosztó technikáival szemben? Mert ezzel állunk mi érintettek most szemben.

Én tudom azt, ha nem teszek magamért és a sorstársaimért, minket sem ment meg senki, ahogy a végrehajtás alatt állókat, a kilakoltatottakat sem mentette meg senki. Én - személy szerint -  ugyan az ilyentől még igen messze állok, mert csak egy autóról van szó, ám én nem tudok menni csak 50 - 100 métert egyszerre, tehát létfontosságú nekem, hogy eljuthassak máshová is, ne szobafogságban, házi őrizetben kelljen leélni az életem. Kellően motivált vagyok és a harcostársaimat keresem.

Devizaadósok Érdekvédelmi Szövetsége szervezése

Nincsenek megjegyzések: