2011. június 10., péntek

Legényregény

Hatalmas bátorsággal az élethez, különös - műfajában és stílusában is - szokatlan Legényregényét tette közkinccsé Dr. Gubcsi Lajos a Magyar Elektronikus Könyvtárban, nyolcadik gyermeke, Lél világra jötte - 2011.06.08. - alkalmával. Itt olvashatjuk. Gratulálok!

Reggeli kávé

Posted by Picasa
Gondolatok a kávé mellett:
- Eltömegesülés - elidegenedés
- Adóztatók, adózók - adózás
- Gyarmatosítók, gyarmatok - gyarmatosítás
- Elnyomók, elnyomottak - elnyomás
- Kizsákmányolók, kizsákmányoltak - kizsákmányolás
- Megtévesztők, megtévesztettek - média
ahol a tét a megmaradás, a megélhetés minősége a jog-vagyon-pénz tükrében, melynek forrása az emberi társadalom és nem mindegy, hogy a köz asztalára tett tortából kinek mekkora szelet jár, avagy jut.
"Csak a kis ember lop, mert a nagy ember rendeletet hoz arra, hogy neki jár." /tlg/

Csíksomlyó


"Egyek vagyunk" jeligével indultak meg ma a vonatok Csíksomlyóra, a Csíksomlyói Búcsúra. Szép példája ez a nemzeti összetartozás demonstrálásának. A Kárpát-medence két szakrális helye a Pilis és Csíksomlyó feltételezésem szerint két Isten adta "vár", mely a lovasíjász időszakra húzódhat vissza. A terep ugyanis olyan hogy jelentős lovasíjász erők - tyumenek -  voltak összevonhatók e terepeken, nyergekben, melybe becsalogatva az ellenséget jelentős túlerőt lehetett legyőzni. Feltehető, hogy e helyek kiemelt jelentőséggel bírtak a Haduraknak, ezen keresztül a védőknek.

Az ilyen terepen ugyanis a nyereg két oldalán felsorakozhatnak a lovasíjászok, akik a "folyósóba húzott" ellenségre gyilkos nyílfellegeket bocsáthattak - amire azok nem számítottak  és nem is tudhattak - és mikor az ellenség azt hitte, hogy megvívta a Isten Várát, már kint is volt belőle, kezdhették előről az ostromot míg teljesen fel nem morzsolódott.  Így lehetett jelentős túlerővel is elbánni. A Teremtő biztosította természetes várként használható terepalakzatok alkalmazásával. Erről a haditechnikáról Pap Gábor művészettörténész a múlt század kilencvenes éveiben előadásokat tartott.  A Kárpát-haza védelmének ma is kép pólusa Isten adta "várai", a Pilis és Csíksomlyó, ám ma már nem fizikálisan hanem szakrálisan. Ez az a két szakrális "vár", a két pólus, mely a magyarság megmaradásának, a Kárpát-haza Kelet-Nyugati irányú védelmének alapja.

2009 évben magam is elzarándokoltam - kis családommal - a magyarság megmaradását biztosító keleti szakrális pólushoz, egyben  a Keleti Ezer Éves Határhoz.  Nekünk a hívő ám ideológiák és  vallások által is megosztott magyarságnak a Rómája a Pilis, Mekkája Csíksomlyó, ahol nyilvánvalóvá válik, egyben átélhető, hogy "Egy az Isten, egy a Nemzet. "

2011. június 8., szerda

Gyertek írástudók és próféta tollnokok



Új idők váltják a régit
Bob Dylan – Dinnyés József

Most mindenki jöjjön, akármerre jár.
Ugye de nagy a víz és dagad az ár,
És ugye csurom víz mindenki már?
Ha az időtök valamit számít,
Tempózzatok különben lebuktok, mint a kő,
Mert új idők váltják a régit.

Gyertek írástudók, próféta tollnokok,
És figyeljetek, ilyet még nem láttatok,
De egy szót se míg a kerék forog,
Szerencsé érhet akárkit.
Az aki most veszít később még nyerni fog,
Mert új idők váltják a régit.

Gyertek képviselők és szenátorok,
És ne álljátok el a bejáratot,
Aki most gátol, majd eshet nagyot,
Nagy ütközet csata dühöng kinn,
S megreszket máris az ablakotok,
Mert új idők váltják a régit.

És anyák és apák is siessetek,
És ne bíráljátok, amit nem értetek,
Már úgyse fogad szót a gyermeketek,
A pályátok senkit sem csábít,
Hát félre az útból vagy segítsetek,
Mert új idők váltják a régit.

A türelem véges, az átok hathatós,
S felgyorsul majd az, aki lassú most,
Mire a mán a holnap túllapoz,
Ez a rend semmit sem számít.
Az elsőkből akkorra utolsó lesz,
Mert új idők váltják a régit.

Csirkecombok sült zöldség ágyon

Posted by Picasa
Az egyes összetevők külön készültek. A csirkecombok forró libazsíron rozsdamentes serpenyőben kezdték pályafutásukat majd fokhagymagerezdekkel csobbantott vízen sózódtak.  A párolódás után rácsos grilltepsibe vándoroltak a sütőbe. Mikor készen lettek, akkor házasodtak csak a zöldségekkel. A hagyma olajon párolódott IKEA serpenyőben, majd a cukkini kéredzkedett mellé. Ezt követően kis fehér bor is érkezett a párolódáshoz. A padlizsán egy nagy olasz szakács serpenyőbe került forró vajra, ahol megszívta magát, majd elviselte a színes bors és fekete bors szórást a sóval egyetértésben. Miután a padlizsán nyesedék megpirult, úgy mellé költözött az olajon párolt hagyma és cukkini elegy, kik közé még - időközben - belopakodott pár szem szendvics paradicsom. Párolódásra vágytak ők is. Hiába. Itt a hőség. Egybe rottyantást követően először a zöldségágy, majd a tepsin grill rácson edződött  combok megülték a zöldségágyat a nagy jénai tálban. Ezt követően nagy egyetértésben pörkölődtek és párolódtak a sütőben, míg késznek nem ítéltem a kompozíciót. Nem tudom milyen, mert még nem kóstoltam. Csak a kanalakat nyaltam. Lesz meglepetés. :) Elhatárolódom mindazon véleményektől és észrevételektől, hogy túlbonyolítottam. Indokaim: Én mosogatok. Így annyi edényt használok, amennyit szükségesnek ítélek. Az összetevőket meginterjúvoltam és úgy nyilatkoztak, minden úgy van jól, ahogy gondolom és tettem. Szeretem az ilyen véleményeket. Egyre inkább rühellem, ezt a parlamenti demokráciának nevezett pénzdiktatúrát, amely a véleményszabadságot hirdeti és arra kényszerít, hogy minden hülyét meghallgassak. Érdeklődéssel várom a fejleményeket, most hogy a Fehér Kéményseprők kicuccoltak a Hősök terére a vezérek árnyékába a devizaadósok védelmében és oda várják a kilakoltatottakat. Simor András jegybank elnök közben megmagyarázta miért szükségszerű a kilakoltatás. Hát ... 

Csórók vagyunk

Hitelcsapda

A svájcifrank-devizahitelesek kölcsönei „hírből sem látták” az alpesi valutát, amelyet az itteni pénzintézetek forintalapon folyósítanak. A bank csak azért találta ki a frankalapú hitelt, hogy annak árfolyamán megduplázhassa a korábban fizetett havi törlesztést – mondta tegnap Boros Imre közgazdász (képünkön). 

Róna Péter közgazdász kifejtette: ahelyett, hogy a kormány a bankadón keresztül kiveszi a hasznot a pénzintézetek zsebéből, inkább a svájcifrank-hitelesek kártérítését kellene szorgalmazni, akik ezután át tudnának váltani a forintalapú hitelezésre. Összeállításunkból kiderül, a frank árfolyamának elszabadulása óta ötszáz-hatszázezer jelzálogadós került hitelcsapdába, és nem csak azok, akik lakásuk elvesztésétől tartanak. Százezrével vannak olyanok is, akiknek autóikról kell lemondaniuk. 

2011. június 6., hétfő

Somogyhárságy 1966, a Kultúrház udvarán az úttörő csapat

Posted by Picasa

A Somogyhárságyi Ratkó korosztály. Az ötvennégy, ötvenötös születésűek fotója feltehetően 1966 tavaszán.. Az összevont osztályokkal működő általános iskola 5.-6. osztálya.  Mi lett a sorsotok? Nyugdíjba készültök, vagy már fenyegetett rokkantnyugdíjasok vagytok? Mint a mókus fenn a fán? Hej Sólyom őrs! Emlékeztek, mikor majdnem felgyújtottuk az erdőt?



Vajon az idei "Parasztolimpián" hányan lesztek ott pajtások?

Adalék az EU roma stratégiájához

Elég sűrűn járok Erdélybe, és ottani cigó tapasztalataimat szeretném megosztani Veletek..

A csíki területet járom rendszeresen, számos ottani barátom véleménye azonos ebben a kérdésben.
A cigók szisztémája nagyban azonos a magyarországival, viszont az ottani "kezelési módszerek" sokkal ésszerűbbek, és célravezetőbbek mint nálunk. Az eredményt ott is az összetartás hozta meg, -mármint a székelyek összetartása- és következetessége a parazitákkal szemben.Minap történt egy kis csíki faluban, hogy jártunkban-keltünkben többször is belebotlottunk a helyi önkormányzat teherautójába, mely a cigány portákon végig haladva, itt is ott is "letett" egy kupac tüzelőt.
Kérdeztem helyi barátomat, hogy mi ez?
Mire mosolyogva elmondta, hogy tudod...nálunk más a cigányok segélyezése mint nálatok. Itt pl. pénzt egyáltalán nem kapnak, csak ha családi szinten 180 nap munkaviszonyt fel tudnak mutatni. A 180 napot összehordhatják többen egy háztartásból, de ez a minimum követelmény, hogy egyáltalán kaphassanak valamit. Így aztán amikor az idénymunkák elkezdődnek a földeken, a cigók szépen elindulnak napszámba, mint a többi rendes, dolgos emberke, és a cselekvőképességüket kiélik a földeken.

Ott nincs tele a kocsma, léhűtő, segílykéből játékgépező, késelő cigányokkal, hanem a kocsma a falusi kultúra, beszélgetős, társadalmi színhelye ma is, ahogy rendesen volt. A székelyek bölcsessége megmutatkozik abban is, hogy a cigók életmódját nem csak tétlenül szemlélik, hanem annak sajátosságaiból le is vonják a helyes következtetést, és nem engednek teret a szélsőséges, deviáns, agresszív megnyilvánulásoknak.

Például, ha a cigány elköti a székely ember biciklijét a templom elől, akkor a székely ember 3-4 vagy 5-10 -amennyi szükséges-komájával bemegy a cigány portájára. A minimum az, hogy elhozza a biciklijét, de ha szükséges, úgy elverik a cigányokat, mint szódás a lovát. Halmazati büntetésként feljelenti, (5-10 tanúval alátámasztva) és elmegy a "híre", hogy a cigány lopott a székely embertől, aminek következtében a székelyek olyan terrorba részesítik az érintett családját, hogy az eget is nagybőgőnek nézik. Alap, hogy munkát senkitől se kap, ugrik a 180 nap, nulla segély. Ennyi. Lehet cihelődni.

Tetszik a polgármesterek hozzáállása is. Mivel a falu pénzéről és adójáról van szó, nem engedik azt elherdálni. Az említett tüzelő szállítmány is a segélyezés része volt, de barátom szerint akár naponta is kaphatnak valamit a cigók, de szigorúan csak "természetben". Egyik nap kenyér, másik nap cukor-liszt, harmadnap egy zsák pityóka, utána meg beváltható tej, tészta, vagy konzerv jegy. Pénz nuku. Pénz akkor van, ha dolgoznak. Az önkormányzat is ellátja munkával a cigókat, és azok szorgalmasan festik is az iskolát, takarítják az árkokat, gereblyéznek a templom kertben, amiért persze fizetést kapnak, és egy igazolást a kiskönyvbe, hogy aznap dolgoztak. A pénzből kifizetik a villanyszámlájukat, mint más tisztességes ember.

Saját szememmel láttam. hogy a helyi cigók lovakat tartanak, szekerekkel bér fuvaroznak, és használják a kerti pottyantóst. Alapvetően másként néznek ki, mint az itteni züllött fajtársaik. Nem mondom, hogy "tiszta udvar, rendes ház" de legalább nem ér derékig a sz@r a portájukon. Amit még tapasztaltam, hogy a megfelelő bánásmód miatt, sokkal udvariasabbak, például tudnak köszönni, ha bemennek barátom boltjába, és lássatok csodát, nem mernek a boltban lopni!!! Az egész faluban 2-3 élelmiszerbolt van, a kapott jegyeket ezekben lehet beváltani. Kivéve, ha tolvaj az illető. Egyébként lehet sétálni a szomszéd faluba 5-8 kilométert, de ha ott is kitelik a becsület, akkor gáz van. Persze a boltosok is összetartanak. A polgármesterek pedig beérik az adott szóval, hogy a cigó a kajajegyért nem fog mást kapni, csak azt ami rája vagyon írva.

Nagyon tetszik ez a rendszer.
Tetszik mert értelmes.
Tetszik mert igazságos.
Tetszik mert humánus.
Tetszik mert láthatóan eredményes.

Láttam a cigány gyerekeket suliba menet. Hógolyóztak a többiekkel. Láttam cigányt templomba menni. Láttam karácsony előtt, ahogy a tüzelős kocsi karácsonyfát dobott be minden portára. Magyarnak, cigánynak egyaránt.

Ott ezt is megoldották. Tellett rá. Mert nem hagyják, hogy ellopják a köz vagyonát. Látom az összetartás erejét, és látom az egészséges életösztönt, hogyan rendezi okosan, tevékenyen egy közösség az életét. Látnám nálunk is. Példának biztos hogy nem rossz. Ha már mi vagyunk itthon 1-2 ezer éve.

/ A szerző neve ismeretlen. A TARTALOM AZ INTERNETEN KERING/

Koppány! Koppány! Koppány!

Úgy a