2011. április 21., csütörtök

Nyugger dal

Nyugger dal

Há’ mit tagadjam, rezignált nyugger vagyok,
Örülni kell már annak is, hogy a szívem még dobog,
De jól esik, ha úgy érzem, hogy van aki még szeret,
Hát ne mondd azt, hogy nekem má’nem lehet.

Iszamos gyorsan teltek az évek, s az idő most is rohan,
Csodálkozom, hogy még mindig élek, és tolom nektek magam.
S néha még egy angyal hm .. Meglátogat,
Ne mondd azt, hogy nekem má’ nem szabad …

Jól áll még a kezemben, bár csak lazán markolom,
De tud még örömet szerezni, ha jól behangolom,
Egyre jobban hatnak rám, az érzelmes dalok,
Nincs miért szégyenkeznem, nyugger vagyok

Én jól emlékszem, milyen volt, az a régi maszkabál,
És ezt is ami most van, mintha láttam volna már,
Hát bocsásd meg, ha néha még, az indulat elragad,
S ne mond azt, hogy nekem má’ nem szabad .

Tudom, hogy minket má’ leírtak rég, a tévéhirdetők,
De a Fészbukon még megtalálnak, ó a régi nők.
S ha választok, hát meggondolom kiket lájkolok,
Nincs miért szégyenkeznem, nyugger vagyok.

S ha néha napján összejön még a baráti társaság,
Sírva nevetve meséljük újra a kalandjaink sorát
És mindig van, ki dédelget még újabb terveket,
Hát ne mondd azt, hogy nekem má’ nem lehet.

Hiszen jól áll még a gitár, de már csak lazán markolom,
S tud még örömet szerezni, ha jól behangolom,
S filléres emlékeim őrzik a dallamot,
Nincs miért szégyenkeznem, nyugger vagyok.

S ha meghalok, hát mennybe visznek majd az angyalok,
Nincs miért szégyenkeznem, nyugger vagyok. 

"Persze egy nyugger csak maradjon nyugodtan, ne tomboljon, mint kádárproli- balhívő, ingyenélő here. Már amúgy sincs annyi ideje hátra, mint amennyi letelt." /Adorján György Aladár/

Tini bá nem hazudtolta meg magát. A hetvenes évek ( Illés, Fonográf) ifjúságának egyik ikonja lazán vállalja a nyugger lét megpróbáltatásait is és kiáll. Kiált.  Bródy kiáll. Kiált. A miért is? Bizony-bizony illúziókért.
Megtudhatjuk persze azt is, hogy jól áll még a kezében ( a gitár) és tud még örömet szerezni, ha néha egy angyal meglátogatja. Na és a Fészbukon is meggondolja kiket lájklol. Nem keresi a politikát, de az megtalálja, ahogy most is a Kossuth díj kapcsán, és a szájába adják ... ugye a rejtett üzenetet, a félelmet,  ki tudja meddig utazhat ingyen még, mint nyugger.
Egyre inkább igazolódni látszik egy debreceni filozófia tanáromtól hallott tétel, a dolgok és az események kimenetelére vonatkozóan: Egyik így akarja, a másik úgy akarja és úgy lesz, ahogy egyik sem akarja. 
A dalszöveg viszont könnyed, laza, kedves. Néhányan magukra ismerhetnek benne. Ám kik is a nyuggerek? Egy új - politikai - osztály, avagy az emelkedő léghajó ballasztanyaga?

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Majd egyszer valaki elmagyarázza nekem, hogy Főszerkesztő uram nyomtatja a nagy nemzeti érzésekkel teli gondolatmeneteket, de majdnem mindig liberál oldalról válogat zenét. (Teljesen szatír a bródy arca. Kiült rá a jelleme. Beszédhibás, nincs jó hangja, gitározni nem nagyon tud.) Egy nagy francot kívánok a liberálok pofájába.

Névtelen írta...

Kedves Névtelennek:

Igen, kicsit beszédhibás, a hangja sem túl átütő (bár szerintem inkább kellemes, mint rossz) és nem egy gitár-virtuóz. De így együtt mégis hiteles, nem akar többnek, jobbnak látszani, a dalszövegei líraiak és őszinték. Nem ismerem személyesen, de pont a dalainak szövegei alapján biztos, hogy a jellemében semmi hiba nincs. Amúgy meg nem értem, hogy jön ide a politika? Egy nyugdíjas létről szóló szomorkás dal mögé?

T.úr. írta...

Kedves Névtelen !
Ez a beszédhibás szatír irta a " ha én zászló volnék_István a király"és sorolhatnám milyen dalokat!Te viszont lám-lám megállapítod hogy,beszédhibás..stb,ja és francot a liberálok pofájába.Szerintem ez téged jellemez,leleplez.Azért legyen jónapod,Te már seholsem leszel,senki sem fog emlékezni rád,mikor ez a szatír még mindíg az egyik legnagyobb korunkbeli dalszövegíró zeneszerző lesz ,volt

Névtelen írta...

T. bácsi:
sok jó dalszöveget írt. Ezt nem vitatom. A személyiségét nem bírom, sőt, nem is igazán ő irritál, hanem az, hogy Főszerkesztő Uram, aki keményen nyomatja a mélymagyaros vonalat, mindig beszerkeszt egy-két ultraliberál valakit. (Pl. somlót.) Az a felvetésed, hogy rám ki fog emlékezni? Nem tudom. Nyilván kevesebben, mint Rád, de ez sem zavar. Viszont ez nem egy érv, mert ilyen alapon Batu Kánt sem kritizálhatod, mert rá sokáig emlékezünk.

Névtelen írta...

Jó ezekben a bejegyzésekben látni, hogy egymást bántjátok pusztán azért, mert másképp gondolkodtok a világról.
Egy nap hány rossz kívánságot fogalmazol meg és hány jót? Megfigyelted már a gondolataidat? Öröm ezekkel a gondolatokkal együtt élni?

Névtelen írta...

Nagyon elszomorit,hogy a bunkó beszólások tulajdonosai kritikaként tüntetik fel saját alpáriságukat!