2009. november 1., vasárnap

Hány emberé ez az ország?


Uraim! Én ezt loptam. És ti?
Az itt  látott bronzcímer, a Magyar Népköztársaság bronzcímere. Eredetileg a Munkásőrség Országos Parancsnoksága kistanácstermét ékesítette. A Munkásőrség jogutód nélküli felszámolását - fegyverek lefoglalása, emberek szétoszlatása - követő kényszervagyonkezelése során, melyben magam is részt vettem én ezt loptam. Miután nem kellett senkinek ez az "önkényuralmi jelkép", magamhoz vettem és mintegy húsz évig őrizgettem  a Sufniban.
Most újra elővettem, annak tisztázására - annak jelképeként - hogy vajon mire jutottunk az elmúlt húsz évben. Miben azonos és miben különbözik a Magyar Népköztársaság állampolgárának, valamint az azt követő Magyar Köztársaság állampolgárnak az élete. Sokan közülünk - a húsz év alattiak - már nem is éltek a népköztársaságban. Ám a mai negyvenesektől kezdve, akik még "ingyen" szerezhették meg szakmai képesítésüket ugye, itt élnek köztünk. Már aki még él. A rendszerváltásnak nevezett társadalom átalakításnak ugyanis súlyos áldozatai voltak. Élő erőben mintegy hatszázezer ember. Igen. Ők azok, akik a jog, vagyon és jövedelemvesztés (pontosabban fosztás)  következtében idő előtt elhaláloztak. Nem a cigaretta és az ital, hanem a létbiztonság hiányának következtében. A stressztől. Népiesen az idegtől.
Pontosítsunk!
Pontosítsuk cseppet - már 20 év után - a rendszerváltásnak nevezett társadalom átalakítást. Nevezzük: Jog, vagyon és jövedelemváltásnak. Igen. Nem országértékelésre van most már szükség ugyanis, hanem országleltárra!
Mi a kérdés?
A kérdés az, hogy hol volt és van a:
- Jog,
- Vagyon,
- Jövedelmek (Pénz).
A kérdés az: Kié az ország?
- Kié a Jog?
- Kié a Vagyon?
- Kiké a jövedelmek?
Igen. Nem országértékelésre van most már szükség, hanem országleltárra! Avagy annak alapos tisztázására, hogy a Jog, a Vagyon, na és a Jövedelmek, törvényesen és célszerűen vannak-e ott, ahol vannak.  Illetve hol is van az, ami nincs?
Viccben: Kohn és Grűn cégtársak. Kohn az ügyvezető, Grűn a könyvelő. Egy nap Grűn izgatottan rohan Kohnhoz, az ügyvezetőhöz: Figyu! Nagy baj van. Hatalmas hiány van a kasszában! Mi tegyek?
Kohn: Tedd vissza!

Nincsenek megjegyzések: