2008. június 27., péntek

László névnap

Bizony, akinek órája van az tudja mindig mennyi az idő. Feltéve, ha egy. Ám ha kettő, avagy annál több? Na így lehetek én is a László névvel. Miután van nekem még a Géza név is, és időszakonként egy-egy titkos belső nevem is, ebből fakadhat az hogy nem tartozom a névnapozók közé. Ugyanebből az "igénytelenségből" fakad az is hogy barátaimat, kollégáimat. Sőt a rokonaimat sem szoktam névnapjukon köszönteni. Ezzel együtt ma mégiscsak megemlékezem a László névről, ha már van ilyen nekem. Ezúton is köszöntök minden Lászlót. Külön kiemelem közülük IV. (Kun) László királyt ( a kiátkozottat) kinek anyja Kun Erzsébet (nekem van ilyen néven még élő nagynéném) Ajak, Pátroha, Tas térségében kapott bírtokot. Kun László király szenvedélyes ember lévén ágyasokat is tartott. (Állítólag vagy harmincat, vagy legalább is ennyi "fattyú" gyereke volt.) Nagyon nem csodálkoznék azon, ha az 1521. évben a Zichy Urbáriumban bejegyzett két Kun család ennek a folyománya lenne. Azon meg végképp nem, ha kiderülne hogy Vaján született huszár nagyapám - ki a vaji kastélyban is cseperedett - összefüggésbe lenne hozható az előbbiekkel. A gének emlékeznek. Nekem nem kell a - gyilkos és más népek emlékeit hordozó dokumentumokat (is)elpusztító német-római szellem féle bizonyítás. Én érzem, közöm van a nevezett királyhoz.
Dalban
Tolcsvay L. - Müller Sziámi P.: Csúcsokon

Nincsenek megjegyzések: