2008. szeptember 4., csütörtök

Négy Mancs

Támadás a magyar libamáj export ellen. Idegen - családok megélhetését tudatosan tönkretevő - ügynökök Magyarországon! Visszaélve az EU ostoba és merev jogrendjével idegen termelők és forgalmazók érdekeit védő ügynökök működnek hazánkban. Jó példa erre a a Négy Mancs néven elhíresült társaság működése. Az állatok védelme jogcímén magyar családok, emberek megélhetését veszélyeztetik. Ez a jogrenddel való visszaélés klasszikus példája. Ki védi meg a magyar családokat ezek ellen? Mit lehet tenni az ilyen behatolások ellen? Ki állítja meg ezeket? Ki gyakorol nyomást ezekre a "jogvédőkre" akik képesek az áruház láncokat ilyen módon befolyásolni? Ki védi meg az embereket az állatvédő "állatok"ellen? Nem a Magyar Gárdát kell cseszegetni, hanem az ilyeneket.

2008. szeptember 1., hétfő

A magyarság őstörténetéről

Kiszely István antropológus a látóterembe a nyolcvanas években került a Föld Népei c. általa szerkesztett könyvsorozaton keresztül. (Európa, Ázsia, Afrika népeit dolgozza fel, mutatja be.) A rendszerváltást követően a kilencvenes évek elején Petőfi Sándor csontjait vélték megtalálni Barguzinban az akkor kazánkirályként elhíresült (Morvai Ferenc) vállakozóval. Akkor a hivatalos sajtótól kapott hideget és meleget. Magam is kértem tőle egy találkozást ekkor, ami a Rádió Pagodájában le is zajlott. Akkortájt szapulta a média. Én a magam részéről biztosítottam, hogy vagyunk páran, akik nagyra becsüljük a munkásságát. Szívós eltökéltséggel kutatja ugyanis a magyarság történetét, és bátran rámutat a történelemtanítás és a közfelfogást befolyásoló idegen erők cézatos hazugságaira. Jelen bejegyzésemben, egy az Erdélyi Naplóban megjelent szerkesztett előadására hívom fel Blogom Olvasóinak figyelmét.
Kivonat:
A magyarságot a hunoktól a kunokig számítjuk
Nagyon szeretem, hogy itt vagyunk a református kollégium épületében. Nagyon szeretem a református kollégiumok könyvtárát. Török időkben a török például nem jutott fel Észak-Magyarországra. A német választófejedelmek azt mondták, amennyiben a katolikus monarchia hozzányúl az új valláshoz, akkor vége a monarchiának. Osztrák volt három és félmillió, a németek pedig tizenöt-tizennyolcmilliónyian. A sárospataki könyvtárban ugyanúgy megmaradt minden. Négyszázhatvan éves tankönyveket olvasok. Hál` Istennek nem katalogizálták. Nagyon vigyáznak rá, hogy ne katalogizálják, mert akkor a Széchenyi Könyvtár kiemeli, elviszi és csak kutatási engedéllyel kérhető ki. Elolvasom a négyszázhatvan éves tankönyveket és a következő áll benne: a magyarság három hullámban jött be a Kárpát-medencébe. 361-ben, mint hunok, 568-ban, mint avarok és 895. május 10-én, mint Árpád népe. Akikhez 1235-ben hozzáköltöznek a jászok, 1243-ban és `46-ban a kis és nagykunok. A magyarságot a hunoktól a kunokig számítjuk. Ebből ki szokták emelni Árpád népének a vonulását és a vonulási területét. Ez a magyar őstörténet. A hunoktól a kunokig ez a népesség belső Ázsiából hozta magával kultúráját, nyelvét. Bejött.
Ezzel szemben mit tart Európa és mit tanítanak nekünk a Monarchia gondolatában? Attila pusztítva száguldott Európa, Ázsia és Afrika között és embervért ivott gyermekkorában és kutya szülei voltak meg szarvai. Mi a valóság? A hunokat 361-ben a római császár hívja be a Kárpát-medencébe, Meotisz vidékéről, hogy kordában tartsák a Duna–Tisza közén lévő szarmatákat és a Tiszántúlon lévő gepidákat. Attila 395-ben Tápiószentmártonban született. Meghalt 453-ban. A maradék hun elmegy Csiglemezőre, a Mezőségre és benépesíti Erdélyt. Ők a székelyek. Ezt jól tudjuk.
Lásd: http://www.hhrf.org/erdelyinaplo/lap.php?id_lapszam=322#c8971
Dalban: Dinnyés J. - Ratkó J. : Tánc

2008. augusztus 30., szombat

Budapest, Budapest te csodás!

1976-ban kerültem - 32 éve - Budapestre. (Komoly vidéki öntudattal, Pécs és Debrecen hatására ). Évtizedek kellettek, hogy úgy tudjak bejönni a városba, hogy hazajövök. Lényegében ma sem érzem magam "budapestinek". Talán Sasadhoz, a Rahó utcához alakult ki kötődésem.
Ennek oka a nagyvárosi elidegenedés, ugyanis sem a gyerekeim, sem a barátaim nem a környezetemben laknak, egyikükhöz sem tudok gyalog eljutni, átsétálni. Lényegében másik "városokban" laknak.
Budapest ugyanis minimum 160 város. Ezzel együtt van ami megdobogtatja a szívem. Ilyenek többek közt a Parlament a Budai Vár. Ezeket a fotókat már én készítettem. :)
Dalban Cseh-Bereményi: Budapest
Büszke vagyok arra, hogy én vagyok az, akinek akaratából ábrázolásra kerülhetetettek Budapest helyértékei.
Íme Budapest Helyértéktérképe aktuálisan:

2008. augusztus 28., csütörtök

Kell egy csapat, egy párt nekem is

Kéne nekem egy párt most már - az úgynevezett rendszerváltást követő - húsz év után. A pártoktól mindeddig azért idegenkedtem, mert úgy tapasztaltam, hogy azok tagjai a kis piti haszonlesők, akik arra szervezkednek, hogy a többieket hogy nyomják el, hogy fosszák ki és hogy tömjék a zsebüket. Apósom szavaival egyszerűbben: "Kommunista, fasiszta egykutya. Rossz iparos." Úgy láttam hogy a hazánkban alakuló és regnáló nagyobb pártok mind valamely nagy külföldi pártcsoportosulásnak az ölebe. Mára már az is látható, hogy a pártszervezők eleve úgy szerveztek, hogy az EU Parlament frakcióiban ott legyen a helyük. Azaz legyenek külföldi pártkapcsolataik, támogatóik. Így én igyekeztem elkerülni a politikai csatatereket. Nem dörgölőztem sem egyik sem másik éppen sikereinek csúcsán, avagy arra menetelő politikai szerveződés vezetői mellé.
Húsz év után rájöttem, még nem csinálták meg azt a pártot, amelynek én is tagja lehetnék, becsületből, tisztességből, amelynek eszmeiségét el tudnám fogadni. Így kénytelen voltam megfogalmazni annak a pártnak a jellemzőit, emelynek szívesen tagja lennék:

Neve: Magyar Létbiztonságért Párt
A hagyományos 12 pont:

1. A magyar újratermelhető nemzeti vagyon a magyar populáció létbiztonságát kell szolgálja.

2. A párt tagja lehet minden magyar állampolgár és határon túl élő büntetlen előéletű magyar nemzetiségű személy.

3. A párt kiemelt felelősséget érez a magyar populáció nyugdíjasai és ifjúsága iránt is. Mind a nyugdíjasok mind az ifjúság számára közösségeket szervez és tart fenn.

4. A nyugdíjasok számára az életminőség az egészség megőrzése, a fiataloknak az egészséges testi és szellemi fejlődés elősegítésére egyesületekhez kapcsolódó klubokat szervez és tart fenn.

5. Feléleszti a Magyar Honvédelmi és Sportszövetség haladó a jelenlegi viszonyokra adaptálható hagyományait. Támogatja a technikai és küzdő sportokat az élsport mellett.

6. A párt kiemelten kezeli a foglalkoztatottság, a munkahelyek kérdését is, azzal hogy a piacgazdaság törvényszerűségeit tiszteletben tartja.

7. A párt támogatja az önfenntartó közösségek szerveződések kialakulását, működését, különös tekintettel a roma -és szegénység problémájának az enyhítésére.

8. A párt nem jogutódja és utóda bármely megalakulását megelőző tömegpolitikai szervezetnek.

9. A párt eszmeiségét a magyar populáció fennmaradása és gyarapodása elősegítésének kötelezettsége adja. Ami ez irányba mutat az támogatandó, ami ez ellen az elkerülendő.

11. A párt kiemelten fontosnak tartja a magyar történelem, a magyar identitás kérdéskörét, a magyar populáció sorsának tényszerű feltárását.

10. A párt kiemelten fontosnak tartja a magyar nyelv, mint a magyar szellem és szellemi kultúra hordozójának fejlődét, különösen a modern világ kihívásai kapcsán, a számítástechnikai, az üzleti illetve az orvosi nyelv területén.

12. A párt kiemelten fontosnak tartja az európai közösséghez tartozást, ám nem minden áron és önfeladó módon. Ugyanúgy fontosnak tartja a magyar populáció gyökereivel, azaz Ázsia rokon népeivel is a kulturális és gazdasági kapcsolattartást.

Dalban

Demjén Ferenc Honfoglalás

Zorán Kell ott fenn egy ország

Viszonyrendszerünk

Életünk során óhatatlanul ketegórizáljuk azokat az embereket, akiket ismerünk, akikkel kapcsolatot létesítünk és tartunk. Mintegy 1-5 baráttal, 20-40 rokonnal, 200-300 ismerőssel, üzleti partnerrel tartunk kapcsolatot és mindössze mintegy 5000 embert tudunk megjegyezni, megkülönböztetni. Bizony így lettünk "méretezve". Erre képes az emberi memóriánk általánosságban.
(Más a helyzet a tömegkommunikációval. Ott folyamatos képmutatás zajlik, azaz bemutatnak nekünk mesterségesen kialakított személyiségképeket, többnyire azzal a céllal, hogy megszeressük őket, rájuk halgassunk. Kövessük őket a vásárlásban, rájuk szavazzuk. Ugye ezek a reklám, illetve a politikai kampányolás, amiről a tömegkommunikáció szól. Ez a magva, azaz a motovációja a tömegkommunikációnak, ugyanis a kommunikátorokat a médiában a reklámtermékek gyártói, szolgáltatói, illetve a politikusok finanszírozzák közvetelenül, az ő kezükből kapják persze a mi pénzünket. :) )

A fenti embercsoportokat pedig differenciáljuk:
/Márai Sándor nyomán/

- Barátra, Barátokra, akikkel szoros érzelmi kapcsolatot tartunk. Akiknek vágyunk a társaságára és akiknek - szinte - feltétel nélkül nyújtunk támogatást a viszonosság alapján. Nyilvánvaló saját normáink szerint, mert azért a baráts em kérhet mindent és vica versa.
- Szövetségesekre, együttműködőkre, akikkel szimpatizálunk, akiket elfogadunk, akikkel bizalmas iszonyban vagyunk. Akikről feltételezzük, hogy nem rontanak ránk, akik feltételezhetően betartják a közsö játékszabályokat és a normarenszert.
- Közömbösökre, semlegesekre, akik nem akarnak nekünk se jót, se rosszat. Akik sem érzelmileg, sem az érdekviszonyokban nem kerülnek utunkba, azaz nem jönnek szembe.
- Ellenfelekre, akik a megélhetés, az önkiteljesítés során szembe jönnek, mert konkurensek, avagy ellenérdekeltek, esetleg egyszerűen nem szimpatizálnak személyünkkel, törekvéseinkkel.
- Ellenségre, ellenségeinkre, akik érzelmileg azt kívánják, bárcsak ne is lennénk avagy tűnnénk el a látókörükból, esetleg magából a létből is.
A fenti kategóriákról Márai Sándor írt mélyreható gondolatokat.
Ismereteink szerint az általános emberi kategóriák viszonyainkra. ( A szerelem az más, az külön főkategória és nem tárgya bejegyzésemnek.) Ugye milyen érdekes, a politikában - azaz a tömegkommunikációban - is valamilyen szinten megjelennek ugyan ezek a fogalmak, ezzel együtt mégiscsak két fő kategóriát súlykolnak a médiában, a jó és rossz fiúk kategóriáját, méghozzá jobbról, avagy balról nézve. Bizony már a rómaiak is így szavaztak egyébiránt, aki valamivel egyetért álljon jobbra, ha nem álljon balra. Végül is ez a "jobb és baloldalazás" a DÖNTÉS-re van kihegyezve. Az igen-nem kérdések eldöntésére. Bármennyire is nem tetszik sokunknak ez a helyzet.
Döntéskényszerek között bukdácsolunk. Néhai Karácsony László mérnök alezredes nyugtatgatott szólásával: "Jobban jársz ha beletörődsz, hogy a döntéseket mindig a laikusok hozzák. " (Végülis így is van azért mozgástér, ha van javaslattételre, befolyásolásra esély. Ekkor ugyanis lehet olyan változatokat is betolni döntésre, amelyek mindegyike racionális, igazságos, pozitív. Az persze más kérdés hogy az ellenfeleknek és az ellenségeknek is áll ez a zászló a jogállamban. ) Meg kell barátkozzunk a gondolattal, hogy meg kell tanuljuk a jobb és baloldal, illetve a mérleg nyelve szisztémájának alkalmazását, hiszen az emberek többsége csak a végeredményre kíváncsi, az adott dolog jó, avagy rosz neki. És sajnos az EU is így működik.
Nem kell gyermeki csodálozással segtségkérően az égre nézni, mikor egy jól irányzott hazugság, porba dönti a igazságunkat. A másik oldalra löki barátainkat, szövetségeseinket. Amikor a másik gyerek elveszi a homokozóban a kislapátunkat, mert neki jobban kell az.
Ellenfelet, ellenséget minimum a saját fegyverével illik fogadni. És akár egy két megelőző lépés sem haszontalan, ha tudható mire készül. :) Akár a sakkban. Mert az élet is játszma, bár néha vérre megy.

Dalban Bereményi-Cseh: Demokrácia

2008. augusztus 27., szerda

Engem a saját kultúrám illet

Bereményi Géza és Cseh Tamás Kék Páviánok c. dalát idézem. És ajánlom minden gondolkodónak. Tanulságos és aktuális.
Dalban Bereményi G. - Cseh T. Kék páviánok

Világképeink

Jelen gondolatokat Balla D. Károly írásai indikálták:
Bizony nem mindegy "csapra szarni, avagy szarra csapni". Nem mindegy a számításainkra nézve az sem, hogy geo -avagy heliocentrikus a világképünk, azaz hová helyezzük a megfigyelő koordináta rendszerének az origóját. A fizikatörténet klasszikus példája a csillagászatból az, hogy a bolygók pályáinak számítása esetében messze nem mindegy az, hogy a Naprendszerben hová helyezzük a középpontot, ide a Földre, avagy a Napba. Mert ugye ha a Napba helyezzük, ami megfelel a valóságnak úgy a bolygók helyzete az eliptikus pályákon jól számolható, ám ha a Földre?
Politikai eszmerendszerünk dolgában is igen hasonló a helyzet. Mindaddig, amíg végzetesen leegyszerűsítve, vulgárisan elfogadjuk a bal -és jobb oldal koordináta rendszerét, mindaddig egy olyan "inercia rendszerben" kóválygunk, amely a torzképek sokaságával, különféle görbületű homorú ás domború tükrök képeit mutatják. Innen ered az az abszurditás ami ma is átitatja életünket. Világképünket a vallásalapítók és követőik - azaz eszmerendeszerek - befolyásolják és a vallások közé bátran soroljuk be magát az úgynevezett "euro-atlanti" tudományt is.


Volt szerencsém olvasgatni Balla D. Károly kárpátljai közíró írásait. Lelkem könnyes-fátyolos tükrében ott láttam írásain keresztül az Embert, aki megengedő, törekvő és tisztességes. Majd mint egy népmesei hős meg is kapja "jutalmát", az elszigetelődést, a kritikus magányosságát. Hálátlan dolog a kritika, az önfeláldozás egy módjának is nevezhetnénk. Jön egy Ember, meghatároz egy nézőpontot - avagy illeszkedik egy már meglevő nézőponthoz - és onnan nézve elmondja, onnan mi hogy látszik. És kész a baleset. Mert természetesen mindenki - a maga sorstükrén - másként fogja látni. Mert másként kell is hogy lássa.


Hősünk - Balla D. Károly a társadalom kritikus - a "kárpátaljai magyar zárványunk" hús-vér egyede. Sorsa azonos a kárpátaljai magyar zárvánnyal. Annyiban különbözik közegétől, hogy az úgynevezett egyetemes emberi eszmék szűrőjén - speciel a liberális eszmerendszeren keresztül - igyekezik idősorban és fentről vizsgálni az őt körül vevő dolgokat. Becsületére legyen mondva igényli a tudományos szigort - jó családi hátteret és iskolákat mutat - így előrebocsátja meglátásainál, hogy azok alapvetően szubjektívak. Ez - tőlem nézve - így is van.
A magyar populáció kárpátaljai zárványa valóságára, sorsára én magam is, mint külső megfigyelő az 1990-es évektől rálátok. Emberi sorsokra, emberi gondolkodásmódokra és stratégiákra. Sőt a magyar-magyar kapcsolatépítés síkján áttételesen két házasságról is "tehetek" azaz a zárványból kitörő két leányzó anyaországi házassága, családjai dolgában mint volt munkaadó szerepet játszottam.


Nekünk a magyar populáció elemeinek sürgősségel fel kéne hagyni a ránk importált ideológiákkal, ezzel a lefasisztázással és lekommunistázással (lelabancozásssal lekurucozással). Tudomásul kéne vennünk magyar szellemiségünk egyedülállóságát, amit legjobban nyelvünk, azaz gondolkodási rendszerünk mutat. Szinte kiveri a szemünket a tény, ám csak nem akarjuk látni. Mi magyarok (magyar populáció) beszélünk és gondolkodunk egy nyelven. Már aki magyarul beszél és gondolkodik is egyszerre. Mert a kettő nem azonos, hiszen vannak sorainkban is többajkúak.

Tipikusan létezik a magyar sors, ami a magyar populációtól elválaszthatatlan, ahogy létezik a Kárpát-medencei flóra és fauna, mely szignifikánsan különbözik környezetétől. A magyarság (értsd magyar populáció) a Kárpát-medencei emberi lét domináns megjelenési formája. Ezt a szerves egységet - élő szervezetet - szabdalta fel Trianon azzal, hogy a peremén élő népek alkotta politikai nemzetek alá vetette ennek a nemzettestnek a harmadát és területének több mint felét. No azt ne higgyük ebben egyedül állók lennénk. Mindahol a világon egy-egy populáció felszabdaltan több politikai nemzetállamhoz tartozik, azaz van Észak és Dél (Korea, Vietnám, Oszétia) valamint vannak népek, akik eleve nem juthatnak a politikai nemzet struktúrához (Lásd kurdok) addig nem vagyunk magunk. A nagyhatalmak, azaz a Kárpát-medencét körül ölelő szláv és germán és azon túli angolszász és latin világ tovább fojtogatják az időben változó magyar populációt és annak szellemiségét, gazdaságát azaz megélhetését. És már Kína is itt van. A fizikális szorongatottság mellett egy belső bomlasztó erő is rágja morzsolja szellemiségünket, ez pedig a kereskedőnépek eszmei létalapját biztosító liberalizmus. Van ugye olyan szer, gyógyszer ami egyeseknek orvosság, másoknak méreg. Míg az európai zsidóság számára a liberalizmus, a liberális eszmék a túlélés, a gyarapodás alapját képezik, ugyanis ők a világ minden pontján "idegenek" és elemi szükségük van az úgynevezett tolarenciára, addig a magyar populációra nézve biztos út az önfeladásra, az identitás vesztésre, a populáció dezorganizálására. Ezekről a kérdésekről tervezek Balla D. Károly közíróval polémiát a "Szándékunk lehet jó és mégis hibázhatunk" alapon.


Dalban Bojtorján Összetartozunk

2008. augusztus 25., hétfő

Nagy Őszi Mikszáth u. 3. Pálinkafesztivál

"A jó magyar pálinkának nincsen párja..." jeligével a kocka el van vetve. A Nagy Őszi Mikszáth u. 3. Pálinkafesztiválomra - zártkörű rendevényemre - várom Bajtársaimat. A helyszín és a meghívottak köre már biztos. Az időpont és a Program már csak, ami változhat.
Dalban (mert három a magyar igazság)
1. Kárpátia: Pálinka
3. Bojtorján: Összetartozunk

2008. augusztus 23., szombat

Kell a fegyver

Omega : Ballada a fegyverkovács fiáról

Tél fut az éjen át,
nyílik a jégvirág,
Új bölcsőben
sírdogál egy élet
Apja emeli föl,
ebből a gyerekből
Fegyverkovács lesz,
ha addig élek
Így is lett, bizony,
de szólt egy szép napon
Ne csináljunk
soha többé fegyvert
Nem lesz háború,
könnyes, szomorú
Boldognak látok
majd minden embert
Kis harangot önt,
vándorruhát ölt
A haranggal a
világot bejárja
Halkan zeng a dal,
mit senki meg nem hall
S nevet rajta mindenki,
ha látja
Egy nap visszatér,
megáll, alig él
Már nem az,
ki elment lehunyt szemmel
Apja jót nevet,
nyisd ki két szemed
Ilyen a világ,
s kell a fegyver
Tudom, tudom, tudom, tudom, fáj a szíved Ohhh Mégis, mégis, mégis, mégis meg kell értsed
OhhhTudom, tudom, tudom, tudom, fáj a szíved Ohhh Mégis, mégis, mégis, mégis meg kell értsed...

Ráolvasás, azaz vajákos dal

Vajákos: Kuruzsló, javasember, javasasszony. - Átvitt értelemben csaló, szélhámos, sarlatán. " A vajákos ember tekintélyét - idekint így hívják a kuruzslót - roppant megnövelte ... az idő ." (Móra). Vajákol: hókusz-pókusszal, ráolvasással gyógyít. /Magyar Értelmezőszótár/
Az alább dal igen szép. Csak egy a baja. Nem igaz. Ráolvasás. "Ne csináljunk soha többé fegyvert. " Na majd ha a ráolvasók elmesélik a tigrisnőstényeknek, hogy a korszerű táplálkozás kölykeik számára a fű és azok azt be is tartjá, hát fejet hajthatuk az ilyenekelőtt.
Dalban Omega: Naplemente

A zsoldos dala

Zsoldos az, aki fegyerrel támad másokra, megint mások akaratából. A zsoldos többnyire mindig külföldi. Hiszen egy-egy nép fiai nem szívesen támadnak fegyverrel anyjukra, apjukra, testvéreikre azok javaiért. A zsoldos alapvető célja, motivációja a zsákmány. A zsoldos ragadozó, egyben ősi katonaszakma. Ellenkező híresztelések ellenére, a zsoldosnak - a hódító kisérőjének - is van lelke. Erről szól a Rod Stewart - Rhythm Of My Heart [Vagabond Heart] c. dal. Melynek refrénjét így ferdíthetem: (Valaki mindig megmarad … Hiszem én vagy te leszel az bajtárs …)
Asszony, csak te hívsz
te vársz, ezer tűzön át
dobhártyámon dübörög a vér
Édes Istenem, engedd meg nekem
Ölelhess át, ahogy hazatérek.
Ezért is vagyunk mi magyarok védtelenek a jelenlegi 20 ezer fős hadseregünkkel, ami tizede annak, ami valós biztonságot nyújthatna, ami már túlzott kockázatot jelentene az idegen zsoldosoknak. Tanúi vagyunk a magyar nép elbirkásításának, Magyarország átjáróházzá alakításának, mely folyamattal szemben az önvédelmi és hagyományőrző sportegyesületekkel védekezhetünk. Harci sport és lövészegyletekkel. Olyan ugyanis a világban soha nem lesz, hogy ne legyen túlszaporulat és ebből fakadó ínség. És aki ínségben él, az vesz, ragad. Nagy hiba volt Magyar Honvédalmi és Sportszövetség megszüntetése. A dézsával együtt a gyerek is kiöntésre került a rendszerváltásnak nevezett folyamatban.Ostoba módon magunk romboltuk le saját védműveinket, saját várainkat. Gyárainkat, üzemeinket. Honvédelmünket. Lám, mára az APEH és a Rendőrség létszáma meghaladja a Honvédségét. És utóbbi elnyomó és fegyveres szervezetek kiket rakoncáznak? Kiknek a zsoldjában állnak? Bizony a minket elnyomó fosztogatókéban. Bizony Bajtársak! Ezek az erők - ezek a zsoldosok - nem nekünk, hanem tőlünk rabolnak.

Holdra vonítás

A Holdra vonítás, az önmutogatás és utánzás, az önkifejezés és az összetartozás vágya. „Kinek szép lelkében az ének, az hallja csak mások énekét is szépnek.” Bizony dalol a lelkünk. Ahogy a falvainkban a múlt században még közvetlenül látható is volt, mikor az emberek fütyörészve, dalolászva tértek haza a munkából. A mindenséggel méricskéli magát az Ember. (Az Előadó. A Szerző.) Mert mit is ér a kincs, ha azt nem mutathatjuk meg a többi embernek? Avagy nem élhetjük át a birtoklás, megőrzés élményét? „Ehess, ihass, ölelhess, alhass és a mindenséggel mérd magad!” szól a költő. Az önmutogató. Aki mutatja, ha kell, ha nem. A mit is? Hát a lelkét. Ezáltal a mindenséggel méri magát. Minden ember valamilyen szinten mutogatja „magát” a többinek, avagy követ idolokat.
- beszédben,
- énekben,
- hajviseletben,
- mozgásban, táncban, sportban,
- öltözködésben,
- viselkedésben, magatartásban,
- művészetek gyakorlásában,
- stb.
és ezt gyűjtőfogalommal a divat kifejezéssel is illethetjük. Vannak ugye a diktátorok és követők, valamint a nem követők, extravagánsok. Ám hogy is volt az a tömegkommunikáció, azaz a média megjelenése előtt?
Vagáns
Középkori ének és versszerző vándordiák. A garabonciás. A vagány szavunk ennek egy áttételes megjelenése lehet. Az a közülünk való, aki más mint az uralkodó szellem, azaz a rend. Bizony a korabeli emberi közösségeket az „utazók” kötötték össze hírrel, információval. Kereskedők és mutatványosok. Kik vásárról – ugye itt volt a tömeg – vásárra jártak, avagy követték a hadakat. Bohócok, birkózók, súlyemelők, egyéb artisták. Ezek az emberek, ez az embertípus ma is jelen van közöttünk.
Azok a hetvenes évek
Magyarországon a múlt század hatvanas hetvenes éveiben nyugati mintára ( Bob Dylan, Pete Seeeger, Joan Baez, Donovan … ) jelentek meg a gitáros ének –és versszerzők (előadók) akik táborokban a tábortűz mellett zengtek fel, illetve akik táborról táborra jártak. Bod Dylan – „Bob Dinnyés” analógia. Ez az úgynevezett „polbeat” korszak, amikor a regnáló hatalom az ellenfél (ellenség) "társadalom kritikusait" sztárolták nálunk. Bemelték őket a propagandába. Viszont e táborok kiteljesedtek, önállósodtak és - nyugati mintára - rock koncertekké, előadói produkciókká váltak. Az előadók csoportosultak és a tábortüzek mellől felmentek a színpadra. Vagy eleve már oda toppantak a produkcióikkal. Igen ám. De az egyes előadói csoportokhoz is csoportosultak, akár a focicsapatoknál. Megjelentek a „drukkerek” a követők és egymással vetélkedő ellentétes táborokra oszlottak. Egy Illéses lenézte az Omegást, a Metróst és vica versa. Jöttek a külsőségek is. A Beatricse babos kendője, amely a cserkész illetve az úttörőnyakkendő utánérzése. Azaz megkülönböztető jel, a közösséghez tartozás jelképe. Az úgynevezett szocialista embertípus vulgarizált festett képével szemben, kisdobos (hat pont) úttörő (12 pont) KISZ tag MSZMP tag (alapszabály) alternatívát kínáló érzés, gondolkodás és magatartás világ. Ami szintén nagyrész utánzáson alapult. Rocker. Hát nem egy ősi pusztai magatartás és öltözködési forma ugye? Ebben a kavalkádban megjelentek viszont „útkeresők” is. (Mert jól tudjuk ma már, kiút az nincs, avagy ha van, az halálos.)
Művészet és hatalom
A művészeknek (mutatványosoknak) és hatalmat gyakorlóknak a viszonya mindig is ambivalens volt. A hatalom ugyanis relatív anyagi biztonságot volt képes nyújtani a művészeknek. Ennek viszont ára volt és van, a valamit valamiért.
Egy párt illetve több párt rendszer
Az egy párt rendszer totális diktatúrába torkollik. Erre adott példát a huszadik század. A hitleri, a sztálini diktatúrák. A totaliárius szerveződések tarthatatlansága. A természetes állapot - ahogy azt a rock történt is mutatja - a több párt rendszer. A különféle értékek mentén szerveződő emberi közösségek vetélkedése.
A farkas és a farkaskutya
Bizony a jelenkori ének –és dalszerzőknek is ez a sorsa. Dönthet. A farkas, avagy farkaskutya sors mellett. Berendezik (értsd a hatalom) neki a kennelt, ahol ő ugathat (na és őrizhet, eszmét, avagy tőkét) avagy a tájat járva egyedül, esetleg egy falkában vonít.
A farkas viszont - a garabonciás - örökké lenézi a kutyát, éppen a „szabadság” illúziója okán.

2008. augusztus 22., péntek

Dinnyés József 60 éves

Ez évben és ebben hónapban ( Augusztus 4.) töltötte 60. születésnapját a "Daltulajdonos". (A daltulajdonos fogalmának keresztapja Antal Imre nemrég hagyott el bennünket.) "Józsi bátyám" a szemem láttára vált nemzeti kincscsé. Személyes kapcsolatunk ugyanis a múlt század hetvenes éveire nyúlik vissza. (Talán 1973-ban léptünk fel egy színpadod az akkori Ybl Miklós Műszaki Főiskola szalagavató bálján.) A Magyar Kultúra Lovagja (2001) dalainak száma azt hiszem meghaladja már az ezres nagyságrendet, és miután nála a dalszövegekben nem a saját szerzemények a dominánsak, egyben ezen dalok együttese a magyar költészet - a megzenésített vers - egyfajta válogatása is. (Dinnyés listája. :) ) A kilencvenes évek közepén a Homo Hungaricus kazettájának kiadásához anno még sikerült hozzájárulnom, melyben a határon túl élő (Nyugati) magyar költők verseit zenésítette meg. A 60. születésnapja alkalmával azt kívánom, a Magyarok Istene adjon neki még legalább hatvan szép évet erőben egészségben és tehetségben. Egy művészembernél ez utóbbi nem mellékes. :)
Weboldala: http://www.dinnyes.com/ Wikipédia Dinnyés József
Video egy 1983 évi Interjú





2008. augusztus 21., csütörtök

Hell István: Hajnali ének

"Elkártyáztam a gyenge szívem, Suhogasd le a szoknyád hajnal, Pálinkát lehelek rád szelíden, Megháglak nehezen, halkan. Jöjj, Oroszország, vodka világa, Nevetés nékem a véred. Pincefehérek a volgai fák, Tejszínű szűz ez az élet. Lebukik fejem, és úgy zokogok, Haloványul bennem a bánat. Veretik körülöttem az ősi dobot, Szaladok, hajnal, teutánad. Ez a csontpufogás, ez a hanti rege, Hitemet hirdeti híven. Katatón bálvány, légy fekete, Hiszen elkártyáztam a szívem. Lebukik fejem, és úgy zokogok, Haloványul bennem a bánat. Veretik körülöttem az ősi dobot, Szaladok, hajnal, teutánad. Ez a csontpufogás, ez a hanti rege, Hitemet hirdeti híven. Katatón bálvány, légy fekete, Hiszen elkártyáztam a szívem."
A fenti "Hajnali ének" c. verset Dinnyés József daltulajdonos tette országosan ismertté és egyik kedvencemmé. Hell I. -Dinnyés J. : Hajnali ének

2008. augusztus 20., szerda

Csíksomlyó

Csíksomlyó a magyarság - Mária országának - szakrális központja, olyan szakrális tere, ahol nincs helye a keresztényi szeretet alapján az izmusoknak, se a nacionalizmusnak, se a ... továbbiaknak. Ahol a keresztények, a szeretet hírdetői a magyarokkal és egymással találkozhatnak. Csíksomlyó a helye az István a király c. - eredetlieg rockopera - mára már szakrális magyar népmese évenkénti előadásának. Amely felmutatja azt a küzdelmet, melynek során a magyarság megtért a szeretet útjára. Legyen, hogy minden évben az István a király a magyarság megtérésének újkori meséje a jelenlévő - oda zarándokló - hívő és hitetlen magyarok, valamint a hívők - nemzetre való tekintet nélkül - találka helye legyen. Legyen ez az alkalomból is, hogy éppen ezer éve intett a Szent Lélek ott egy somos ligetre. Somló. Mely később kapta a Csíksomlyó nevet. Legyen Csíksomlyó az a hely, ahol minden magyar és minden keresztény az Ég felé ám mélyen a lekébe tekint, ahol lakik az Úristen. Minden magyarok és népek ura. Ezzel demonstrál önmaga, azaz a benne élő Isten előtt.
Dalban:

Ne lőjj fiam! Én is ott leszek!

"Ne lőjj fiam! Én is ott leszek! " Várnai Zseni örökérvényű igéje. Bizony a mi vidékünkre idegen hozta a fasizmus és kommunizmus eszméjét és maszkját. Magyar lelkünk se nem fasiszta, se nem kommunista. Aki napjainkra lefastisztázza, lekomunistázza, az az. "Fasiszta, kommunista egykutya. Rossz iparos." Így szólt apósom. Én csak annyit tennék hozzá, akik manapság antikommunisták, antifasiszták, ugyanazok. Ugyanúgy gané provokátorok. Őket követik az "antiszemiták" (ami persze egy üres halmaz itt minálunk, zsidó propaganda léggömb) és a szemita provokátorok. És mindaz, akinek "kiválasztott" tudata van. És nyelte volna le azt a cigányvezért is még sperma korában az anyja, aki a nácit látja bennünk, amikor szólunk, hogy jó lenne ha nem lopnák azt, ami a mienk.
Dalban:
Müller-Sziámi-Tolcsvay: Pomádé király

2008. augusztus 19., kedd

Cseh Tamás

Két menetben elolvastam Bérces László Cseh Tamással folytatott alkalmi beszélgetés sorának feljegyzéseit. Az alkalmat az adta, hogy Csehtamást is utolérte a rák. A tüdőrák. Az Indiánok - csapataink - harcban állnak és ha minden igaz kész az új csodafegyver is a "bikaistállóból átalakított sziú logisztikai központ". Csehtamásról én "A Dalok"-on keresztül tudtam. Vagy harminc éve. Azt is tudtam, hogy a dalszövegeket "Abereményi" írja. Bereményi Géza a lelki titkok tudója. Kettőjük ilyenirányú munkálkodását, szimbiózusok gyülölcseit minden különösebb pátosz nélkül nemes egyszerűséggel nemzeti kincsnek tartom. Bátyáimnak érzem őket. Nehézsorsú, dalaikban szimbióta bátyáimnak. Mert Géza nem sokra ment volna igaz dal ügyben (!) Tamás nélkül - anak ellenére, hogy jó úton jár a magyar shakespeareség irányába - s Tamás dalai is festett cifra húsvéti tojáshéjak maradtak volna Géza beltartalma nélkül. Ők is megélhették a Teremtő jóvoltából azt, amit nem sok kortársuk, hogy angyal szállt át a szobán. Amikor a Dalban - és csak az igaz dalban - ott rezeg a Teremtő, azaz jelen van. És megérték azt is - a Teremtő akaratából - hogy hét szűkös esztendőre Géza akaratából nem írtak dalokat. Mert már nem voltak akkorra "angyalok". Tamást behálózták a nagy nyálas hálók. Elhitte ahogy a közönség is, hogy a Dalok az ővék. Holott az Igaz Dal, az Ige olyan a szöveg nélkül, mint cifra kifújt tojáshéj. Tamást körbevette az akkori hatalmi elit édesnyálas kultúrgépezete. Ára lett a hírnévnek. Eltört az egyik angyalszárny. "Törött szárnyú angyalok" lettek a közs dalírásra. Az Ige hírdetésére.
"Hangoskönyv" is lehetne és milyen jó lenne! Ha Tamás "belinkelne" egy egy igaz dalt mondandója mellé és akkor lehetne hangoskönyv is. Ehhez persze jobban kellene ismernie a számítástechnika lehetőségeit.
A könyv megkönnyeztetett. Két okból is. Egyik az hogy Csori, a nyugalmazott ám mégsem nyugvó őrnagy cimborám alkohollal átitatott bejegyzései tarkíkották, egyben ő adta a kezembe a saját példányát, hogy tessék elolvasni - amivel persze nyitott kapukat döngetett - a másik az, hogy Mijanink is harcban áll. Én pedig mint utolsó mohikán, a delavárok büszke törszszövetségéből naponta imádkozom a Nagy Manituhoz győzelmünkért. Szóljanak a harci dobok! Újabb cselvetések és életre-halálra menő ütközetek várnak ránk. Bizony nem egyszerű a skarabeusz élete sem a ganajtúrók között.
Dalban
BEREMÉNYI-cseh: Paraszt
Bereményi-Cseh: Lee Van Cleef



2008. augusztus 13., szerda

Madarat tolláról avagy a verbális verőlegények

Fehér ember nem felejt ugye? Én sem felejtem el már Lakatos Pál, Franka Tibor, Lovas István újságírók nevét, akiket egy barátom egyszerűen csak úgy aposztrofált hogy konzervatív újságírók. Meg is kérdeztem, hogy egyébiránt szerinte milyen emberek? Nem tudta. Hogy el ne vessem a súlykot itt és most én is csak annyit jegyeznék meg, hogy nekem úgy tűnik nem szokványos, átlagos emberek. Mások mint a többi. Fel is keltette az érdeklődésemet, vajon mi motiválja ezeket az embereket? Ilyen gondolatok esetében a hallgattassék meg a másik fél római bölcselet sem mellőzhető. Már ha az ember ad magára és nem követi a nevesített "munkásőr falókat", akik valamilyen különös ok miatt a másik felet soha nem szólaltatták meg. A Verbálisan Verő emberekről kívánok vitafórumot nyitni úgy, hogy a vitában természetesen ők is megszólalhatnak. A divida et impera elv alapján szemünkbe vetített politikai palettának nem csak az úgynevezett jobb oldaláról hanem a másik azaz bal oldalnak titulált oldalról is. Az én fülembe is eljutott Bolgár György és Orosz József hangja. Akik számomra úgy tűnik azt a látszatot keltik, hogy a 2x2 egyáltalán nem biztos hogy négy. Mert ugye a vélemény szent. Ahol nem kell a kútba szarni, elég a kávárára és onnan belesöpörni. A kis csintalanunkról meg már nem is szólva. Csintalan Sándor aki már több színben is előadta, a mit is? Kiket, miről és miként is szólaltatnak meg ők? Mit vetnek be a köztudatba? Békét hoznak, vagy valami mást igazsgkeresésük során?
Várom a Verbális Verőember Listámra, olvasóim jelöléseit. Kit, kiket kérdezzünk meg, hogy ugyan már miért csinálta, azt amit csinált olyan feltűnően elfogultan? Mi motiválta és mi motiválja most? Kik ők?
Mert igenis van gyűlöletbeszéd. És vannak olyan emberek akik ezt önként, s nem csak parancsra tették. Teszik. Akik szítják az ellentéteket. Ők a verbális verőemberek. Vajon miért tették? Pénzért? Hogy kicsillanjannak a karból? Vajon miért mocskolta a kilencvenes években az a pár újságíró a munkásőrséget úgy általában és a munkásőröket? Úgy hogy természetesen nem is ismerték őket és fingjuk nem volt a tényleges tevékenységükről. Mi motiválja azokat akik újra lefasisztázzák a magyarságot? Mi motiválja azokat, akik az úgynevezett polgári törekvéseket sárral kenik? Mi motiválja a verőlegényeket, akik akár spontán, akár parancsra, akár pénzért kínozzák embertársaikat? Mi motiválja a verbálisan verő legényeket? Akik kéjjel kínoznak gyűlöletbeszéddel másokat? Ma már bizonyított tény ugyanis, hogy a szóval való megbántás legalább olyan súlyos hatással van az áldozatra, mint a fizikai bántalmazás.
Dalban Müller-Sziámi -Tolcsvay: Karnevál

Ki szívét osztja szét

A férfiak egyedül sírnak, hogy senki se lássa. Így szocializálja őket a társadalmunk. Ám vannak bátrak, akik meg merik osztani lelkük bánatát. Nekem is szerencsém van kapcsolatot tartani ilyenekkel. Juteszembe apám: "Fiam a gaz Isten gyermeke. Magától is nő és megvédi magát. Amiket mi termesztünk azokat gondozni kell és vigyázni rájuk." Hát teremtsük a jót! A jóra kell igyekezni, a baj úgyis jön magától. A tiszta lelkűeknek ajánlom Zorán a Körben c. dalát.

2008. augusztus 11., hétfő

Vidéki kislány

Hogy vehetsz kecót a kölyöknek Budapesten?
Köztudott, hogy a párválasztásban szintúgy, mint a lakásválasztásban a nő dönt. A férfi csak kellék, aki a pénzt tolja. Persze nem mellékes kellék, és ha úgy vesszük a döntés korlátja éppen ezért a férfi. Mennyi pénzt tolt össze és mekkora összegre van hitele. (Bár manapság ez a családfenntartó szerep mintha akadályokba ütközne esetenként.) A kihívás akkor következik be, ha a gyereket Budapesten vették fel az egyetemre. (Esetleg valamely más nagyvárosunkban.) Ilyenkor, ha teheti az ember lakást vesz a kölyöknek, mert ebben a korban ő még bandázik, így a lakótársakkal (barátaival, évfolyamtársaival) akár ki is fizettetheti a lakás árának egy részét. Már aki az ilyenre képes. Ám mint válasszuk ki megfelelően ezt a kecót?
Az integető rák
Így van ez az integető ráknál is, amelyik nősténye állítólag a legválogatósabb. A hímek ugyanis jó kis barlangokat foglalnak el a tengerben és a párválasztás idején annak bejáratából integetnek a Naccságáknak. Akik szemérmetlenül akár 100 barlangot is képesek végigfirtatni, mire eldöntik hová méltóztatják betolni a farukat utódnemzés és utódnevelés céljából. Mert a nőstényt ezek a dolgok érdeklik igazán. Kattints a képre!


Ajándékvásárlás
Minden embernek vannak korlátai. Erre rögtön rájövünk akkor, ha vásárolni kell. Hol a keret korlátoz, hol saját magunk – ha éppen lenne is rá keret – hogy annyit azért még se szánunk erre vagy arra. Jó ajándékot éppen ezért akkor tudunk venni, ha ismerjük a megajándékozott korlátait. Ezt úgy tehetjük, hogy beleéljük magunkat egy hétköznapjába és egy ünnepnapjába és lepergetjük szemünk előtt az ő hétköznapját és ünnepnapját, egyben szigorúan figyeljük mire is lenne szüksége, ami éppen nincs neki, avagy azt a valamit jó lenne lecserélni, mert már hibás, kopott esetleg elavult és jobb lenne egy jobb. Majd ha ezt megtaláltuk, akár egy papucs, akár egy számítógépes monitor, esetleg egy autó formájában, akkor erősen koncentráljunk a megajándékozottra, ő vajon milyen összeget szánna a dologra. Ezen összeg felett egy kategóriával válasszunk. Mert az ajándék így működik. A megajándékozott pontosan átéli, hogy az ajándékozó figyelmes és áldozatkész volt személyére nézve. Ennél szebb ajándék pedig lássuk csak be, nincs. Mi is az ilyet szeretjük. A férj és a gyerek egyaránt.
Lakásvásárlás esetei Budapesten vidékről
Vak vezet világtalant
Ha értelmiségi vagy, biztosan találsz valami gimis avagy egyetemi osztálytársat, akitől barátot mímelve igyekezel kiszedni a szükséges információkat. Tanácsot illetve ajánlást kérsz. Nyilván minél többet és ebből összeállítod a fejedben a képet. Ki mit mondott? Kinek adsz a szavára. Természetesen egyik sem ért konkrétan az ingatlanpiachoz valójában, ám egyszer csak vett ő is lakást ott és ugye a „tapasztalat”. No ez a „tapasztalat” pont olyan mint a házasság. Ma kishazánkban a házasságok több mint fele válással végződik. (Elvált embertől tehát nem a házasságra nézve kell tanácsot kérni, hanem a válásra. És ebben ugye az a tapasztalt, aki legalább háromszor elvált. No ez az eset a vak vezet világtalant.) Vagy sikerül, vagy sem megtalálni az optimálisat, amit a népdalból viszont ismerünk: „Se nem kicsi se nem nagy, éppen nekem való vagy.”

Magad igyekezel megoldani az Internet segítségével
Mára valóban kiváló választék látható az Interneten a budapesti lakásokból. Ezek az internetes lakáskeresővel ellátott portálok lényegében a budapesti választékot jól mutatják. Lehet böngészni, miután aki el akar adni, annak hirdetnie kell. A gond többnyire ott kezdődik, hogy azt se tudjuk melyik portál kínálatából válasszunk, mert bizony abból is már igen sok van. (Esetenként az sem tudható, hogy ezeket az ajánlatokat kik kínálják azaz kik a portál tulajdonosai, működtetői. Ez azért legyen intő jel!) És itt áll elő az Integető Rák Effektus. Vajon mennyi portál kínálatát lesz erőn és kedvünk végigböngészni, illetve hány lakást kívánunk megnézni abból a százezerből! Az Internetböngésző mellett a férjünkkel, avagy kölykünkkel jól el is lennénk, ám szorít az idő. És bizony ez is csak úgy van, mint egy matek, avagy anatómia szigorlat. Mire elolvassuk az utolsó tételeket és könyveket, addigra az elejét már el is felejtettük. A dolgok időben zajlanak. (Gyakorlott ingatlanügynökök azt rebesgetik, hogy 20 – 25 lakáűs megtekintése táján van a pszichológiai küszöb. Addigra már kellően beleun, mert sok időt és pénzt pazarolt el a döntnök (értsd vásárló) és ilyenkor már lényegesen szelídebb és hajlik a jó szóra.)
Ügynökhöz fordulsz
Ilyenkor a legigényesebb „integető kékharisnya” is beleomolhat a legelső arra járó szélhámos karjaiba, persze csak akkor, ha nem kellően körültekintő. Magyarul messze nem az ő érdekei, avagy akarata érvényesül, hanem simán eladják neki a megbízóik által kínált ingatlant. Minden cigány ugyanis a maga lovát dicséri, még ha vak is az a ló. J Magyarországon az ügynökök nagyátlagban eladói ügynökök, azaz az eladók érdekeit képviselik. Mert az ugyan igaz, hogy mindent a vevő fizet, ám őt – azaz az ügynököt - az eladó.


Mit tehet akkor egy vidéki kislány, aki jót akar?
Én – ennek a monológnak a szerzője – is eredetére nézve vidéki vagyok. És nem is akármilyen, mert többszörös, azaz halmozott vidéki. Nyilván ez a sors keze. Pécs, Debrecen, Nyíregyháza ott őrzi barátaimat, rokonaimat és ismerőseimet, akiknek valahogy fülébe jutott, hogy én az ingatlanpiaccal foglalkozom Budapesten. Hát nekik készítettem ezt a Szamárvezetőt, ami nem más mint egy recept, egy eljárás, aminek végrehajtása esetleg eredménnyel is járhat. A „szamárvezetőt” egy külön kis dolgozatba, utasítás sorba rendeztem, egyben ezennel közkinccsé is teszem - mert eléggé lusta vagyok már ehhez - egyben nem szeretek habokra és szívességből, illetve hozomra dolgozni.

Dalban Fonográf: Vidéki kislány